[Evangelium] 2014-06-27

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Jún. 27., P, 01:00:00 CEST

   2014. június 27. – Péntek, Jézus szentséges szíve

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok  tőlem,  mert  én  szelíd vagyok  és  alázatos  szívű  –  és
   nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   A pünkösd  utáni  időszakban három  jelentős  ünnepet tart  Egyházunk.  Az
   elsőn, azaz Szentháromság vasárnapján a három isteni személyre, az Atyára,
   a Fiúra és a  Szentlélekre figyelünk. A második  ünnep az úrnapja,  amikor
   Krisztus szent teste és vére iránti tiszteletünket igyekszünk elmélyíteni.
   A harmadik ünnep pedig a mai, Jézus szívének napja.
   Ez az ünnep  az isteni irgalmasságra  irányítja figyelmünket. A  szentmise
   könyörgése szerint  Jézusnak nemzedékről  nemzedékre az  a szándéka,  hogy
   megmentse az embereket az örök  haláltól, a kárhozattól. Az Atya  megváltó
   szándéka akkor teljesedett be, amikor a kereszten Jézus feláldozta  értünk
   életét. A katona lándzsája által megnyitott szívéből kiáradó víz és vér az
   isteni  kegyelem  és  irgalmasság  jelképe,  hiszen  a  megbocsátás  Jézus
   szívéből árad ki  minden ember  felé. Aki  hittel tekint  fel a  kereszten
   függő Jézusra és hittel  felismeri benne a  Megváltót, az számíthat  bűnei
   bocsánatára.
   Ösztönözzön bennünket  a  mai  ünnep az  Istennek  tetsző,  szent  életre!
   Alakítsuk magunkat  Krisztushoz  hasonlóvá,  azaz  vegyük  magunkra  az  ő
   „igáját!” Ez nem  külső hasonlóságot  jelent elsősorban,  hanem azt,  hogy
   szívem minden  érzésével olyan  szeretetre  törekszem, amellyel  ő  szeret
   engem. Teremtsen bennem tiszta szívet  az Isten, hogy megtaláljam a  hozzá
   vezető utat és benne rátaláljak a szeretetre.

   Urunk, Jézus Krisztus! Te a  mi emberi közreműködésünkkel akarsz  csodákat
   tenni napjainkban, hogy jelenléted  és segítséged megtapasztalható  legyen
   minden ember számára. Adj nekünk igazi bölcsességet, hogy felismerjük  azt
   az utat,  amelyet  te mutatsz  nekünk,  s  amelyen te  vezetsz  minket  az
   üdvösség felé!