[Evangelium] 2014-07-17

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Júl. 17., Cs, 01:00:01 CEST

   2014. július 17. – Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Milyen sokféle  vonzás erőterében  élünk mi,  emberek! Hányféle  érzés  és
   szándék vezet minket mások felé!  Sokszor csak a saját érdekeinket  nézzük
   és a magunk hasznát  vagy boldogságát keressük.  Sokszor az önzés  húzódik
   meg  láthatatlanul  emberi  kapcsolataink  mögött.  Máskor  a  természetes
   szülői, gyermeki  vagy hitvestársi  szeretet  érzése segít  minket.  Vajon
   mindemellett megérezzük-e  Jézus természetfeletti  szeretetének  vonzását?
   Vajon át tudja-e törni  ez az erő, ez  az isteni hívás önzésünk  határait?
   Vajon engedelmeskedek-e  ennek  a  szelíd,  gyengéd  vonzásnak?  „Jöjjetek
   hozzám mindnyájan” (Mt 11,28) – mondja Jézus. Hívása nekem szól.
   Aztán ezzel folytatja a mi Urunk: „Vegyétek magatokra igámat” (Mt  11,29).
   Vajon  mire  gondol?  Az  ószövetségi  időkben  a  mózesi  törvény  súlyos
   teherként nehezedett  az emberekre,  amely terhet  tovább súlyosbította  a
   farizeusi hagyomány. Ha nem is az eredeti isteni parancsok, de a  hozzájuk
   kapcsolódó, emberek által alkotott előírások szinte teljesen  lehetetlenné
   tették annak  betartását. Az  írástudók  és farizeusok  olyan  értékrendet
   állítottak  fel,   amely   elhanyagolta  az   olyan   lényeges   parancsok
   megtartását, mint  az  igazságosság,  a  jóakarat,  a  könyörületesség,  s
   mellékes dolgok megtartására törekedett. A Jézus által hozott újszövetségi
   törvény változtatott ezen.  Jézus azért  nevezi „édes  igának” és  „könnyű
   tehernek” az  ő törvényeit,  mert az  igazán lényegesre,  azaz a  szeretet
   megélésére segítenek, s a Szentlélek megadja az erőt megtartásukhoz.

   Köszönöm, Uram, hogy te vagy Krisztus, az élő Isten Fia, az Üdvözítő,  aki
   új életet ajándékozol mindannyiunknak. Uram, sokszor nem értem  terveidet,
   céljaidat, eszközeidet vagy  az eseményeket,  amelyek megtörténnek  veled,
   velem, velünk, körülöttünk. De tudom, hogy  a te útjaid nem a mi  útjaink.
   Küldd el a Szentlelket, hogy általa megérthessük, megérezhessük a  kereszt
   titkát,  üdvösségre  és  új  életre  szülő  tervedet,  és  hogy  a   Lélek
   bölcsessége által  felismerhessük  életünkben tőled  kapott  keresztünket,
   amelyet  az  ő   erejével  akarunk  hordozni.   Add,  hogy   megláthassuk,
   megpróbáltatásaink növekedésünkre  szolgálnak,  és így  örvendezhessünk  a
   belőlük fakadó gyümölcsöknek.