[Evangelium] 2014-04-16

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Ápr. 16., Sze, 01:00:01 CEST

   2014. április 16. – Nagyszerda

   A betániai vacsora után a tizenkettő közül az egyik, akit karióti Júdásnak
   hívtak, elment a  főpapokhoz és  megkérdezte tőlük: „Mit  adtok nekem,  ha
   kezetekbe juttatom  Jézust?”  Azok  harminc ezüstöt  ígértek  neki.  Ettől
   kezdve csak a kedvező  alkalmat kereste, hogy  kiszolgáltassa őt nekik.  A
   kovásztalan kenyér ünnepének első napján  a tanítványok ezzel a  kérdéssel
   fordultak Jézushoz: „Hol  készítsük el  neked a húsvéti  vacsorát?” Ő  így
   felelt: „Menjetek be a városba, egy bizonyos emberhez, és mondjátok  neki:
   A Mester üzeni: Közel  van az én időm;  tanítványaimmal nálad költöm el  a
   húsvéti vacsorát.” A tanítványok úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta  nekik,
   és elkészítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, Jézus a tizenkét
   tanítvánnyal asztalhoz  telepedett. Miközben  ettek, így  szólt  hozzájuk:
   „Bizony mondom  nektek, közületek  egyvalaki  elárul engem!”  Erre  nagyon
   elszomorodtak, és sorra kérdezték őt: „Csak nem én vagyok az, Uram?” Ő így
   válaszolt: „Aki  velem  egyszerre nyúl  a  tálba,  az árul  el  engem.  Az
   Emberfia ugyan elmegy, amint megírták róla, de jaj annak, aki az Emberfiát
   elárulja! Jobb lett volna  annak az embernek, ha  meg sem születik!”  Erre
   Júdás, az áruló  is megkérdezte: „Csak  nem én vagyok  az, Mester?” Ő  így
   felelt: „Te magad mondtad!”

   Talán mindannyian  csalódtunk  már  emberekben.  S  bizonyára  már  mi  is
   okoztunk csalódást másoknak. A szülők gyermekeikben csalódhatnak, ha  azok
   hálátlanul  viselkednek  és  semmibe   veszik  mindazt  a  szeretetet   és
   gondoskodást, amit kaptak. A tanárok tanítványaikban csalódhatnak, ha  nem
   fog rajtuk  a  nevelés. A  házastársak  pedig egymásban  csalódhatnak,  ha
   például egyikük megtagadja a hitvesi szeretetet. Minden csalódás mögött  a
   szeretet visszautasítása, a szeretet elvetése húzódik meg.
   Jézus is ilyen értelemben csalódott Júdásban, aki árulásával megtagadta az
   Úr  szeretetét.  A  szeretet  helyett   inkább  a  pénzt,  a   gazdagságot
   választotta, s ezzel kizárta  magát az üdvösségből.  Aki egész életében  a
   rosszat választotta, most beteljesíti választását.
   Júdás árulása fordulópontot jelent az események sodrában. Az előzményekben
   arról van szó, hogy mindenki megtalálta a helyét, a szereplőkről kiderült,
   hogy melyik oldalon állnak, ki az, aki Jézus mellé áll s ki fordul  szembe
   vele. Miközben  a  tanítványok  Júdás kivételével  Mesterükkel  vannak,  a
   háttérben elkezdődik a gonosz terv megvalósítása. Minden készen áll ahhoz,
   hogy elkezdődhessen Jézus elítélése.
   Érdemes azonban észrevennünk, hogy nem csak az emberi szereplők irányítják
   az eseményeket. Minden Isten  tervének megfelelően történik, amelyet  néha
   talán nehéz felismernünk vagy megértenünk.  Az isteni szeretet, akarat  és
   szándék felismerése hitünket feltételezi.

   Uram, segíts, hogy helyesen tudjam beosztani az időmet! Add, hogy biztosan
   érezzem, mely ügyem nem tűr halasztást! Segíts, hogy mindig időt  találjak
   a szellemi, lelki feltöltődésre is! Kérlek, segíts, hogy minden esetben  a
   lehető legjobban készülhessek  föl az  éppen előttem  álló feladatra!  Add
   meg, Uram,  a kegyelmet,  hogy  akivel csak  találkozom, arra  úgy  tudjak
   odafigyelni, és úgy tudjak neki  segíteni, mintha Téged; hallgatnálak,  és
   Neked segítenék!