[Evangelium] 2013-09-07

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Sze. 7., Szo, 01:00:02 CEST

   2013. szeptember 7. – Szombat, Szent Márk, István és Menyhért áldozópapok,
   kassai vértanúk

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül. Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   A kassai vértanúk mai ünnepén az evangélium az Isteni Gondviselésről szól,
   ami minden  korban vigasztalást  és  megerősítést jelent  azoknak,  akiket
   hitük miatt bántalmazás vagy üldözés  ér. Miért érdemes hinnünk az  Isteni
   Gondviselésben? Ha  Isten vigyáz  minden teremtményére,  köztük például  a
   madarakra,  akkor  mennyivel   inkább  törődik   a  számára   legfontosabb
   teremtményével,  az  emberrel.   Isten  vigyáz   az  életünkre,   mégpedig
   legfőképpen úgy, hogy lelki javakat kapunk tőle. Meghív minket, hogy  vele
   éljünk, és ez jelenti  számunkra a boldogságot. Jóságának  megtapasztalása
   személyes életünkben arra ösztönöz minket, hogy ne véletlenszerű események
   sorozataként értékeljük életünk  napjait, hanem  észrevegyük Isten  segítő
   támogatását  ezen   eseményekben.  Isten   gondviselő  szeretetére   azzal
   válaszolunk, hogy neki engedelmeskedve és a lelki tökéletességre törekedve
   haladunk az üdvösség útján.
   „Ha valaki megvall  engem az  emberek előtt,  én is  megvallom őt  mennyei
   Atyám előtt”(Mt 10,32) – mondja Jézus, s ez nem csupán kortársainak, hanem
   minden krisztushívőnek szól, nekünk is.  A vértanúk megértették, hogy  mit
   jelentenek ezek  a  szavak és  életüket  is készek  voltak  feláldozni  az
   üdvösség,  az  örök   élet  reményében.   Életünk  során   újra  és   újra
   megpróbáltatások érnek minket. Ilyenkor se veszítsük el hitünket, hanem  a
   próbatételek idején  erősítsük  meg  Isten  iránti  szeretetünket.  Bízzuk
   magunkat Istenre!

   Istenünk, segíts,  hogy  örömhíredet  hirdethessük!  Add,  hogy  hívásodra
   mindig  figyelni  tudjunk!  Te  azt  kívánod,  hogy  az  emberek  szabadon
   kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák  az
   evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te  igéd
   igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.