[Evangelium] 2013-10-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Okt. 19., Szo, 01:00:01 CEST

   2013. október 19. – Szombat

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   Az elmúlt napok során Jézus farizeusokhoz intézett vádbeszédét olvastuk. A
   mai részben  az  evangélista  a Jézussal  szembeni  ellenállásról  átvezet
   minket arra a témára, hogy tanítványai és követői szintén  szembenállással
   fognak találkozni. Jézus  tanítványait és apostolait  nem éri majd  később
   váratlanul az üldözés, hiszen az  Úr távozása után visszaemlékeznek  arra,
   hogy Mesterük mindezt előre megmondta  nekik. Arra vonatkozó tanácsait  is
   felidézik majd, hogy az ilyen helyzetekben hogyan viselkedjenek.
   A tanítványoknak az üldözések közepette sincs okuk félelemre, hiszen Isten
   Szentlelke mindig velük lesz, hogy  megerősítse őket a tanúságtételben  és
   az igehirdetés szolgálatában.  Szükségük is lesz  e kegyelemre, amely  azt
   biztosíthatja számukra, hogy  ne tagadják meg  Jézust, hanem megőrizzék  a
   hűséget. Jézus  nem ígér  könnyű  életet senkinek,  és nem  állítja,  hogy
   követői mentesek maradnak a támadásoktól  és az üldözésektől. Azt  viszont
   megígéri, egyértelműen kijelenti, hogy mindvégig tanítványaival marad. Még
   az előre  láthatatlan és  kiszámíthatatlan helyzetekben  is övéivel  lesz.
   Megígéri továbbá, hogy aki bátran tanúságot tesz róla ebben a világban  az
   emberek előtt, azt ő is megvallja majd  a mennyben az Atya előtt. A  Jézus
   melletti hűség az üdvösség útja számunkra.
   A Szentlélek működése nem csak  az Egyház működésében és  tanúságtételében
   fedezhető fel,  hanem  személyes életemben  is.  Isten Lelke  megerősít  a
   hitben.

   Viselnem  kell   a  keresztet,   ha   együtt  akarok   lenni   Krisztussal
   dicsőségében! Gondolni akarok az utolsó  dolgokra. A mindig közeli  halált
   és Krisztus szenvedéseit nem felejtem el. Jótéteményeiért szüntelen  hálát
   adok. A javak,  barátok, szabadság,  élet elvesztése  miatt nem  bánkódom,
   hogy elnyerjem Krisztust.