[Evangelium] 2013-05-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 15., Sze, 01:00:01 CEST

   2013. május 15. – Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Főpapi imájának második részében Jézus a tanítványiért imádkozik az utolsó
   vacsorán. Két lényeges dolgot kér számukra:  az Atya tartsa meg őket az  ő
   nevében és szentelje meg őket az igazságban.
   Az első kérés azt  jelenti, hogy a tanítványok  maradjanak meg az  Atyával
   való közösségben, amelynek alapja a szeretet. Jézus mindvégig kitartott az
   Atyával  való  szeretet-egységben,  s  most  azért  fohászkodik,  hogy   a
   tanítványok is  ugyanilyen  kapcsolatban  maradjanak  a  mennyei  Atyával.
   Szavait így  is  érthetjük: a  tanítványok  maradjanak mindig  Istené,  és
   mindent az ő nevében tegyenek. Az egy Istenhez való kötődés a  tanítványok
   lelki egységét eredményezi az Atyával.
   A második kérés arra vonatkozik, hogy a tanítványok egyedül az Atya segítő
   kegyelmével tudnak  majd  kitartani  az üldözések  és  a  megpróbáltatások
   idején  a  Jézus   által  hirdetett   igazságban.  Ezt   az  igazságot   a
   tanítványoknak nem csupán elfogadniuk és megélniük kell, hanem  hirdetniük
   is a  világban,  hogy minden  ember  megismerhesse Krisztus  igazságát.  A
   krisztusi igazság  megismerése,  elfogadása és  hirdetése  a  megszentelés
   következménye. Jézusnak ez a kérése  tehát arra irányul, hogy  tanítványai
   megszentelődjenek, azaz  a  kegyelem  segítségével  Istennek  éljenek,  és
   életükben megvalósítsák mindazt, amit az Atya kíván tőlük.

   Uram, ha  meggyőződéssel  vallom,  hogy szegény  vagyok,  de  egy  őszinte
   pillanatban  észreveszem,   hogy   büszkeségem  és   irigységem   gazdagon
   burjánzik, szabadíts  meg önmagamtól!  Uram ha  véletlenül összekeverem  a
   mennyek országát  e  világ  birodalmaival, add,  hogy  benned  boldogságot
   találjak, és csak benned bízzak! Boldog Kalkuttai Teréz

   Kedves barátaim! Figyelmetekbe ajánlom az alábbi programot. István atya
   Ez az a nap!  2013. Időpont: 2013. június  1. szombat. Helyszín:  Budapest
   Sportaréna. Program, információ, jelentkezés a www.ezazanap.hu oldalon.