[Evangelium] 2013-05-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 16., Cs, 01:00:01 CEST

   2013. május 16. – Csütörtök

   Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
   nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
   fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy  és
   én tebenned, úgy legyenek ők is  mibennünk, és így elhiggye a világ,  hogy
   te küldtél engem.  Megosztottam velük a  dicsőséget, amelyet nekem  adtál,
   hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
   így ők is  teljesen egyek legyenek,  s megtudja a  világ, hogy te  küldtél
   engem, és szereted őket,  amint engem szerettél.  Atyám! Azt akarom,  hogy
   akiket  nekem  adtál,  ott  legyenek  velem,  ahol  én  vagyok  s   lássák
   dicsőségemet, amelyet  nekem  adtál, mivel  már  a világ  teremtése  előtt
   szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek,  s
   ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
   ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz,  bennük
   legyen, és én is őbennük legyek.

   Jézus főpapi imájának harmadik, befejező  részéhez érkeztünk a mai  napon,
   amelyben azokért fohászkodik az Atyához, akik közvetlenül nem ismerik  őt,
   hanem tanítványainak igehirdetésére és tanúságtételére hinni fognak benne.
   Ezt mondja: „Szent Atyám, nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért
   is, akik a szavukra hinni fognak bennem” (Jn 17,20). Mindazokért imádkozik
   tehát, akikhez a történelem folyamán az igehirdetés révén eljut tanítása.
   A hívők számára az egységet kéri: „Egyek legyenek mindnyájan!” (Jn 17,21).
   Kérése arra irányul,  hogy a  keresztények minden  korban egyek  legyenek,
   azaz egy közösségbe, az  Egyházba tartozzanak. Mivel  az Egyház egysége  a
   múltban sajnos  többször megsérült  emberi bűn  miatt, és  mivel ez  Jézus
   elsődleges kérése, kötelességünk, hogy rendszeresen imádkozzunk  Egyházunk
   egységért, és segítsük  annak megvalósulását. Ha  a hitbeli egység  hiánya
   jelenleg  még  el  is  választja  a  különböző  felekezetű  keresztényeket
   egymástól, a szeretet egysége kössön össze  bennünket már most! A Hit  éve
   segítse a hitbeli  közeledést! Az  egység Isten  ajándéka. Jézus  imájához
   kapcsolódva  nekünk  is  az  Atyához   kell  fordulnunk  az  egység   nagy
   ajándékáért, hiszen számtalanszor tapasztalhatjuk, hogy sok keresztényt is
   megkísért a széthúzás, a békétlenség.
   Befejezésül azt kéri  Jézus, hogy a  benne hívők megláthassák  dicsőségét,
   azaz ne  csak a  szenvedő arcát  szemlélhessük, hanem  megláthassuk azt  a
   dicsőséget, ami a feltámadás után vár rá.

   Urunk, Jézus  Krisztus!  Taníts  minket arra,  hogy  óvatosak  legyünk  az
   evilági javakkal és kincsekkel  kapcsolatban, mert könnyen rabul  ejthetik
   szívünket és eltéríthetnek minket törvényeid útjától! Segíts minket,  hogy
   le tudjunk  mondani mindenről  azért, hogy  megtaláljuk igazi  kincsünket,
   Téged, aki lelkünk  üdvösségét akarod, és  rátaláljunk a te  szeretetedre,
   amely életünk igazi és teljes boldogságát jelenti.