[Evangelium] 2013-05-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 9., Cs, 01:00:02 CEST

   2013. május 9. – Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt  tanítványaihoz: „Még egy  kis idő és  már
   nem láttok engem, és  ismét egy kis idő  és viszontláttok engem, (mert  az
   Atyához megyek.)”  Tanítványai  erre  így tanakodtak:  „Mit  akar  mondani
   ezzel: Még egy kis idő  és már nem láttok engem,  és ismét egy kis idő  és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:  Még
   egy kis  idő? Nem  értjük, mit  beszél.” Jézus  észrevette, hogy  kérdezni
   akarják, így szólt tehát hozzájuk: „Azon tanakodtok, hogy azt mondtam: Még
   egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok
   engem? Bizony, bizony, mondom  nektek: Sírni fogtok  és jajgatni, a  világ
   pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok örömre fordul.”

   Az utolsó vacsorán elhangzott beszéd  következő részében Jézus arról  szól
   tanítványainak, hogy távozása  miatt szomorkodni  fognak, de  szomorúságuk
   örömre fog  változni. A  szövegkörnyezetből egyértelműen  kiderül, hogy  a
   szomorúság  megszűnése  a  Szentléleknek   lesz  köszönhető,  akit   Jézus
   Vigasztalónak nevez. A harmadik  isteni személy újabb küldetése,  feladata
   tárul fel számunkra az elhangzottakból.
   Úgy tűnik, hogy  a Szentlélek  tevékenysége sokkal  gazdagabb és  mélyebb,
   mintsem leszűkíthetnénk valamiféle lelki megnyugtatásra, vigasztalásra.  A
   Lélek ugyanis  megérteti  a hívőkkel,  hogy  Jézus távozása  a  mennybe  a
   küldetésének része, vissza kell térnie az Atyához, akitől jött.
   A  Szentlélek  segít  minket  Jézus  küldetésének  és  tanításának  teljes
   megértésében és elfogadásában.  A Szentlélek  lelkesít, bátorít,  ösztönöz
   bennünket, hogy  Krisztus művét  folytatva hirdessük  az evangéliumot,  az
   örömhírt a világban az embereknek, akik elvesztették az Isten felé  vezető
   utat. A Szentlélek megerősít  mindannyiunkat, hogy Jézus mennyben  lakását
   ne tartsuk távollétnek,  hanem a  Lélek jelenlétében  továbbra is  érezzük
   Krisztus jelenlétét.  A  Szentlélek  működésének  eredményeként  a  jézusi
   tanítás tovább él az Egyházban.
   A Hit évében különösen is figyeljünk a Szentlélek indításaira, üzeneteire,
   útmutatásaira, amelyek  arra  ösztönöznek,  hogy  vegyünk  részt  a  világ
   megszentelésében.

   Irgalmas Uram,  jóságos Uram,  bátorságot  adtál, hogy  megérezzem:  neked
   szükséged  van  rám.   Adj  erőt,  hogy   szeretni  tudjam  a   társadalom
   kivetettjeit, úgy, ahogyan te szeretsz  engem. Add, hogy megértsük:  neked
   szükséged van ránk, és nekünk is szükségünk van egymásra!