[Evangelium] 2013-05-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 8., Sze, 01:00:01 CEST

   2013. május 8. – Szerda

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  „Még  sok  mondanivalóm
   volna nektek, de nem  vagytok hozzá elég erősek.  Amikor azonban eljön  az
   Igazság Lelke, ő majd elvezet titeket a teljes igazságra. Nem magától  fog
   beszélni, hanem azt  mondja el, amit  hall, és a  jövendőt fogja  hirdetni
   nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből veszi, amit majd hirdet nektek.
   Minden, ami Atyámé, enyém is. Ezért mondtam, hogy az enyémből veszi,  amit
   majd hirdet nektek.”

   Jézus utolsó vacsorán mondott búcsúbeszédének újabb részletét  olvashatjuk
   a mai evangéliumban.  A következő  kijelentést emeljük  ki: „A  Szentlélek
   elvezet majd titeket a  teljes igazságra” (Jn  16,13). Az elmúlt  napokban
   már szó volt arról, hogy a  Szentlélek az Igazság Lelke, most ennek  újabb
   vonatkozásaira derül fény.  A harmadik isteni  személy küldetését  feltáró
   kijelentés az  Úr egykori  tanítványaira és  apostolaira, valamint  minden
   követőjére  a  későbbi  századokban  egyaránt  vonatkozik.  Jézus  szavait
   hallgatva adódik kérdésünk: Milyen igazságról tesz tanúságot a Szentlélek?
   Milyen igazságra vezeti el a tanítványokat?
   Az igazság, amelyre  a Szentlélek vezetésével  eljuthatunk, a  Krisztusban
   való hit. Hit abban, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia, aki azt a küldetést
   kapta a mennyei Atyától, hogy az emberekkel megismertesse az igaz  Istent.
   Hit  abban,  hogy  Jézus  személyében  a  mennyei  Atya  kinyilatkoztatja,
   megmutatja magát nekünk,  és a Fiúban  visszavonhatatlan szeretetét  közli
   velünk. Hit  abban,  hogy Jézus  Krisztus  megváltó szenvedése  és  halála
   megszerezte nekünk  az Istennel  való  kiengesztelődést. Hit  abban,  hogy
   Krisztus feltámadása üdvösséget jelent nekünk.
   A Szentlélek által  feltárt igazság része  továbbá, hogy Jézus  szenvedése
   eltörli az emberek bűneit  és számíthatunk az  Atya irgalmára, ha  lázadó,
   ellene forduló, de megtérő gyermekeiként visszatérünk hozzá. A  Szentlélek
   segítségével megismerhető és megérthető teljes igazsághoz hozzátartozik az
   is, hogy Krisztus által eljuthatunk a mennyei Atyához, ahol az örök  élet,
   az örök boldogság vár bennünket.
   Akarom-e, hogy a  Szentlélek elvezessen a  teljes igazságra, elvezessen  a
   hitre?

   Jézusom, vezess engem a te utadon. Ne engedjem el soha a te kezedet. A  te
   kegyelmed éltessen engem. A te szereteted lakjék bennem. A te  tisztaságod
   költözzék belém. Ne  a test legyen  a szemem  előtt, hanem a  lélek. Ne  a
   jelen, hanem  az örök  élet.  Ne csak  másoknak,  de magamnak  is  szívből
   megbocsássak.  Mindig  és  mindenért,  neked  hálát  adni  tudjak,  és  ha
   választanom kell  kettőnk között  Jézusom, mindig  csak te  és sohasem  én
   legyek az első!