[Evangelium] 2013-05-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 7., K, 01:00:01 CEST

   2013. május 7. – Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: „Most elmegyek ahhoz, aki
   küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt  mondtam
   nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot mondom: Jobb
   nektek, ha én elmegyek,  mert ha nem  megyek el, a  Vigasztaló nem jön  el
   hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt nektek. Amikor eljön,  meggyőzi
   majd a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A bűnről: mert nem
   hittek bennem. Az igazságról:  mert az Atyához megyek,  és már nem  láttok
   engem. Az ítéletről: mert a világ fejedelmét már elítélték.”

   Ismét a távozás és az  eljövendő Szentlélek Jézus beszédének témája.  Arra
   kéri tanítványait, hogy ne  szomorkodjanak hamarosan bekövetkező  távozása
   miatt, hanem örüljenek annak.  Az örömnek kettős  oka van. Egyrészt  Jézus
   visszatér oda, ahonnan jött, a mennybe, visszamegy ahhoz, akitől a  földre
   jött, a mennyei Atyához. Másrészt elmenetelét követően elküldi a  harmadik
   isteni személyt,  a  Szentlelket,  aki  a  világ  végezetéig  a  krisztusi
   közösség tagjaival marad.
   A mi Urunk  többször is az  Igazság Lelkének nevezi  a Szentlelket. A  mai
   evangélium megerősíti,  hogy  az  Igazság  Lelke  megvilágosítja  majd  az
   emberek értelmét, hogy felismerjék bűneiket és bűnbánatra késztet.
   A  bűn  Isten  megbántása.  A  bűn  szembefordulás  Isten  akaratával   és
   szeretetével. A bűn nagyságát és következményeit az ember sokszor fel  sem
   fogja. Amikor elkövetek valamilyen bűnt,  nem látom át, hogy ezzel  milyen
   kárt okozok:  megsértem  vele  Istent, megbántom  vele  embertársaimat  és
   lelkem üdvösségét teszem kockára.
   A „bűnről  való  meggyőzés,” mint  az  Igazság Lelkének  tevékenysége  azt
   jelenti, hogy  belátom  milyen nagy  hibát  követek el  az  Istennel  való
   szembeszegülésemmel. A Lélek  feltárja előttem  a bűn  mélységét, s  képes
   visszatartani tőle. A Lélek egészséges bűntudatot ébreszt bennem, s  igazi
   bűnbánatra indít.  Isten lelke  meggyőz engem  arról, hogy  elforduljak  a
   bűnös  élettől  és  újra  Istenhez   térjek,  aki  mindig  irgalommal   és
   szeretettel fogad  engem  és minden  bűnét  megbánó embert.  A  Szentlélek
   meggyőz engem arról, hogy Istennél  bocsánatra találok. Engedem-e, hogy  a
   Szentlélek elfordítsa szívemet a bűn útjáról és a kegyelem útján vezessen?

   Hiszem,Istenem és  Megváltóm,  erősen hiszem,  hogy  az  Oltáriszentségben
   vagy, mint igaz Isten és igaz ember. Hiszem, hogy a te tested, a te véred,
   a te lelked, a te Istenséged és szent emberséged egészen bennfoglaltatik e
   szent ostyában, habár szemeim mindebből  semmit sem látnak. Szalézi  Szent
   Ferenc