[Evangelium] 2013-05-04

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 4., Szo, 01:00:01 CEST

   2013. május 4. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  „Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem.”

   Jézus figyelmezteti tanítványait, hogy őmiatta gyűlölni fogja őket a világ
   és üldözés éri őket. Szavainak igazságát tapasztalhatjuk, hiszen az elmúlt
   évszázadokban világszerte érték  üldözések a  keresztényeket hitük  miatt.
   Tévedés volna  azonban  azt gondolni,  hogy  ezek az  idők  már  elmúltak.
   Napjainkban sincs mindenütt vallásszabadság. Sok országban ma is  üldözik,
   börtönbe zárják  a  keresztényeket,  de az  is  előfordul,  hogy  papokat,
   missziós szerzeteseket vagy más  híveket megölnek keresztény hitük  miatt.
   Az Egyház  minden korban  a vértanúk  közössége. Az  Egyház minden  korban
   erősödik a vértanúk tanúságtétele, helytállása láttán.
   Vannak olyan országok  is, ahol  az állami törvények  ugyan biztosítják  a
   szabad vallásgyakorlatot a hívők számára, de ügyes módszerekkel mégis arra
   törekszenek,  hogy  az  Egyház   tevékenységét  a  templomok  falai   közé
   szorítsák. Hogyan  válaszoljunk  minderre? A  keresztény  nem ijed  meg  a
   támadásoktól, hanem Istenben  bizakodik. Tudja, hogy  küldetését akkor  is
   teljesítenie kell,  ha mások  emiatt neheztelnek  rá. Az  üldözéseknek  az
   előnyét érdemes meglátnunk. A nehéz  időkben derül ki valójában, hogy  kik
   azok, akik komolyan veszik hitüket, és elviselve a nehézségeket  hűségesen
   kitartanak, kik az elkötelezett keresztények. Vajon felismerhető-e  életem
   alapján, hogy Krisztushoz tartozom?

   Uram, Jézus, te magad vagy a szeretet! Taníts engem az egyetlen leckére, a
   szeretet gyakorlására. Soha nem  felejtem, hogy te  a végsőkig elmentél  a
   szeretetben. Atyád és az emberek iránti szeretetből áldoztad fel  magadat,
   megmutatván számunkra, hogy a szeretet nem szavakat kíván, hanem  odaadást
   és hűséget.  Úgy akarok  élni,  ahogy te  éltél,  s úgy  akarok  szeretni,
   ahogyan te szeretsz engem!