[Evangelium] 2013-05-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 3., P, 01:00:01 CEST

   2013. május 3. – Péntek

   Jézus  így  tanított  az  utolsó  vacsorán:  „Az  az  én  parancsom,  hogy
   szeressétek egymást,  amint  én  szerettelek  titeket!  Nagyobb  szeretete
   senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti  barátaim
   vagytok, ha  megteszitek, amit  parancsolok nektek.  Nem mondalak  titeket
   többé szolgának, mert  a szolga nem  tudja, mit tesz  az ura.  Barátaimnak
   mondalak benneteket, mert mindazt,  amit hallottam Atyámtól, tudtul  adtam
   nektek. Nem ti választottatok engem,  hanem én választottalak titeket;  és
   arra  rendeltelek,  hogy  elmenjetek  és  gyümölcsöt  hozzatok:  maradandó
   gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától  az én nevemben, megadja nektek.  Azt
   parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!”

   Jézussal való kapcsolatunk  éltetője a kölcsönös  és folyamatos  szeretet,
   miként erről a tegnapi evangéliumban olvashattunk. Jézus azzal mutatta meg
   végsőkig elmenő szeretetét,  hogy az életét  áldozta fel minden  emberért.
   Nincs senki, aki nagyobb áldozatra lenne képes, mint ő, nála jobban  senki
   sem  szerethet  minket,  mert  Isten  szereteténél  nem  létezik   erősebb
   szeretet. Jézus azt kéri, hogy viszonozzuk szeretetét: szeressük az Atyát,
   aki gondoskodik rólunk,  s akinek  az életet  köszönhetjük, szeressük  őt,
   azaz a  Fiút,  aki megváltott  minket,  és szeressük  a  Szentlelket,  aki
   megszenteli életünket.
   A mai evangélium ennél is tovább megy, amikor azt kéri, hogy ne csupán  őt
   szeressük, hanem a  szeretetet terjesszük ki  embertársaink, minden  ember
   felé. A felebaráti, embertársi szeretet  mértékét így határozza meg:  „Úgy
   szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket!” (Jn 15,12).
   Ezen a ponton  kissé elcsodálkozunk.  Hogyan tudnánk  úgy szeretni,  ahogy
   Jézus?   Ez   lehetetlen   számunkra!   Miért   volna   lehetetlen    vagy
   megvalósíthatatlan? Miért ne próbálhatnánk meg? Miért ne indulhatnánk el a
   tökéletes szeretet  útján? Az  bizonyos, hogy  a mi  Urunk szeretetét  nem
   tudjuk  felülmúlni,  de   érdemes  komolyan   vennünk  szavait,   kérését.
   Törekedjünk a tökéletes szeretetre! Jézus azt adja tovább, amit a  mennyei
   Atya szeretetéből felé sugárzott. Én pedig azt adjam tovább az embereknek,
   ami Krisztustól sugárzik felém!

   Taníts, Uram, elfogadni a békességre vezető út melletti nehézségeket.  Úgy
   venni ezt a bűnös világot, ahogy  Jézus tette, nem ahogy én tenném.  Bízni
   abban, hogy Ő mindent jóra fordít,  ha elfogadom az Ő akaratát és  valóban
   boldog legyek ebben az életben, főleg  pedig boldog lehessek majd Vele  az
   örök életben.

   Kedves barátaim! Figyelmetekbe ajánlom az alábbi programot. István atya
   Ez az a nap!  2013. Időpont: 2013. június  1. szombat. Helyszín:  Budapest
   Sportaréna. Program, információ, jelentkezés a www.ezazanap.hu oldalon.