[Evangelium] 2013-05-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Május. 2., Cs, 01:00:01 CEST

   2013. május 2. – Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: „Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.”

   A tegnapi szakasz folytatásaként  a mai evangéliumban  Jézus azt fejti  ki
   részletesebben,  hogy   mi  élteti,   táplálja,   erősíti  a   vele   való
   kapcsolatunkat. A szőlőtő  és a szőlővesszők  példázatából kiderült,  hogy
   szorosan kell  kapcsolódnunk Jézushoz,  aki  életünk tápláló  és  megújító
   forrása. Ezt  a  szoros  lelki  kapcsolatot a  szeretet  élteti  és  építi
   folyamatosan. Ezt kéri: „Maradjatok meg az én szeretetemben!” (Jn 15,9).
   Jézusnak az Atyához való kapcsolatát a szeretet határozza meg  alapvetően,
   ez Isten legfőbb tulajdonsága. Az Atya szereti a Fiút, Jézus Krisztust  és
   a Fiú az  Atyát. Kettejük kölcsönös  szeretete mégsem zárul  be, hiszen  a
   harmadik isteni személy, a Szentlélek  felé is kiárad, illetve az  emberek
   felé is.
   A Fiú úgy szeret minket embereket, ahogyan őt az Atya szereti. Mi  lehetne
   nagyobb annál a  szeretetnél, ahogyan  a Fiúisten,  Jézus Krisztus  szeret
   bennünket? Ennél a szeretetnél nincs és nem is lehet nagyobb, ezért semmit
   sem helyezhetünk  elébe.  Nem szerethetünk  senki  mást jobban,  mint  aki
   bennünket  a   legjobban   szeret!   Válaszolhatunk-e   másként   Krisztus
   önfeláldozó  és  határt  nem  ismerő  szeretetére,  mint  azzal,  hogy  őt
   szeretjük a  legjobban?  Kereszthalálával Jézus  egyértelműen  megmutatta,
   hogy amiről  három éven  keresztül beszélt,  azt komolyan  is gondolja.  A
   szeretetet nem  csupán szavaival  hangoztatta, hanem  meg is  valósította.
   Eljutok-e a szavak szintjéről a szeretet cselekedeteinek szintjére?

   Uram, te újra  meg újra  hangsúlyozod, hogy minden  lehetséges annak,  aki
   hisz. Ha  megvizsgáljuk, melyik  a legnagyobb,  a neked  leginkább  tetsző
   erény, azt látjuk, hogy a hit. Igen, ennek ereje által készülünk fel arra,
   hogy belépjünk  a Szentek  Szentjébe.  Hit nélkül,  ó, dicsőség  Ura,  nem
   tettél volna értünk csodákat. Mielőtt csodát műveltél volna, azt  akartad,
   hogy jóságoddal egyesítsük hitünket.