[Evangelium] 2013-01-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 29., K, 01:00:01 CET

   2013. január 29. – Kedd

   Egy alkalommal Jézust  fölkeresték anyja és  rokonai. De nem  mentek be  a
   házba, ahol  Jézus  tanított, hanem  hívatták  őt. Akik  körülötte  ültek,
   odaszóltak Jézusnak: „Anyád és rokonaid  kint vannak, és keresnek  téged.”
   Jézus azonban így válaszolt: „Ki az  én anyám? Kik az én rokonaim?”  Aztán
   végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: „Ezek
   az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem,
   nővérem és anyám!”

   Az ördöggel való  szövetkezés vádját  követően Jézushoz  jön édesanyja  és
   rokonsága. Márk  közvetlenül egymás  után közli  a két  eseményt,  illetve
   összekapcsolja azokat. Azért keresik fel Jézust, mert az a hír járja, hogy
   megzavarodott, megszállta az ördög. Ez az összekapcsolás nem szerepel Máté
   és Lukács evangéliumában,  akik szintén  leírják az  esetet, hanem  önálló
   történetek, és nem jelölik meg annak pontos okát, hogy miért keresik fel a
   rokonok Jézust.
   A hatalmas tömeg miatt  nem tudnak Jézus közelébe  jutni, de hírt  visznek
   neki érkezésükről.  A helyzetre  reagálva Jézus  olyan kérdést  tesz  fel,
   amely egészen új fordulatot ad  a jelenetnek. „Ki az  én anyám? Kik az  én
   rokonaim?” (Mk 3,33)  – kérdezi Jézus.  Abban az időben,  mint minden  más
   korban  meghatározóak  voltak  az  ember  számára  a  családi   kötelékek,
   kapcsolatok. Ez  Jézusra  is  érvényes,  aki  a  mennyei  Atyának  a  Fia,
   ugyanakkor földi családjának is tagja. A mi Urunk kérdését nem szabad  úgy
   értékelnünk,  mintha  megtagadta  volna   a  családi  kapcsolatokat   vagy
   leértékelte volna azok jelentőségét. Továbbra  is fontos számára ez, de  a
   hozzá fűződő lelki kapcsolatra való utalással kiszélesíti mindazok  körét,
   akikhez a szeretet köti. Mert minden  családban az igazi összetartó erő  a
   családtagok  kölcsönös  szeretete  egymás  iránt  és  nem  a  ház  falának
   szorítása. Jézus nagy családját, az ő követőit is a szeretet köti az Úrhoz
   és ez élteti az egymás közti kapcsolatokat is.
   Napjainkban sajnos sokan megkérdőjelezik a családi kötelékek jelentőségét.
   Egyes  országokban  azzal  is  próbálkoznak   (vagy  már  sajnos  meg   is
   valósították),  hogy  a  családdal   egyenlő  jogokat  biztosítsanak   más
   együttélési formáknak is. A keresztényeknek ki kell állniuk amellett, hogy
   minden megszületett  embernek  joga  van  igazi  családban  felnőni,  ahol
   megtapasztalhatja édesanyja,  édesapja,  testvérei  szeretetét,  s  rajtuk
   keresztül Isten szeretetét.

   Uram, Jézus Krisztus! Olykor nem érzem közelséged, nem hallom hangod,  nem
   látlak téged, nem ismerem fel szándékaidat és nincs erőm  engedelmeskedni.
   Naponta küzdök hibáimmal és gyengeségeimmel, bűneim a mélybe taszítanak. A
   lelki mélység és sötétség rettenetes állapotából emelj fel engem! Erősítsd
   hitemet, hogy  bátran megvalljalak  téged,  és irántad  érzett  szeretetem
   mindig hozzád vezessen és kössön!

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A határon  túli  magyar gyerekek  támogatása  ügyében legutóbb  egy  évvel
   ezelőtt fordultam a napi e-vangélium olvasóihoz. Most ismét az ő  vallási,
   lelki neveléséhez kérem segítségeteket.
   2011-ben 180  magyar  gyermeknek juttattuk  el  ingyenesen az  Élő  Kenyér
   újságot Erdélybe,  a Felvidékre  és  Csángóföldre, segítve  ezzel  vallási
   nevelésüket és  erősítve  kötődésüket  a  magyar  nemzethez.  A  gyermekek
   számára a  legtöbb  esetben  ez  az egyetlen  magyar  nyelvű  újság,  amit
   rendszeresen olvashatnak.
   2012-ben  a  lengyelországi,  felvidéki  és  erdélyi  magyar  közösségeket
   támogattunk 250  ingyenes  újsággal, valamint  egy  pályázat  segítségével
   további 100  kárpátaljai  magyar  gyermekhez jutott  el  ingyenes  az  Élő
   Kenyér.
   2013-ban is  szeretnénk  a  korábban is  támogatott  határon  túli  magyar
   katolikus közösségeket és családokat  segíteni. 15-20-50 példányt  küldünk
   1-1 közösségnek, akik vállalják a kiosztást.

   Jótékonysági előfizetés  keretében Ön  is támogathat  egy vagy  akár  több
   határon   túli    magyar    gyermeket.   Az    újságot    közvetlenül    a
   kedvezményezettekhez küldjük.  Kérem, ha  van rá  lehetősége, támogassa  a
   határon túli magyar gyerekek vallási nevelését!
   Aki saját (magyarországi) címére,  gyermeke vagy unokája számára  szeretné
   előfizetni az Élő Kenyeret, az alábbi linken található űrlapon rendelheti.
   Ez nem számít jótékonysági előfizetésnek.
   https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dENkenlJNWstRllmeGE5OE1pWE8wc1E6MQ
   Köszönöm mindenki nagylelkű adományát a gyerekek nevében!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   Jótékonysági előfizetési díj 1 évre (12 hónap) 2013. január-december: 6500
   Ft/db Ennél kisebb összegű adományokat  is örömmel fogadunk, illetve  akár
   több gyermeket is lehet támogatni.
   Adomány on-line:
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az  ADOMÁNY  gomb  választása  után  támogatási  célként  jelölje  meg   a
   Jótékonysági előfizetés lehetőséget!
   Banki utalással:
   Számlatulajdonos  neve  és  címe:  Zalalövői  Plébánia,  H-8999  Zalalövő,
   Szabadság tér  6.  (Bank neve  és  címe: K&H  Bank,  H-8900  Zalaegerszeg,
   Kossuth L. u. 8.)
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Közlemény: Élő Kenyér jótékonysági előfizetés 2013.
   Utalás külföldről
   IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   Postai utalvány (rózsaszín csekk):
   Címzett: Zalalövői Plébánia, H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6
   Közlemény: Élő Kenyér jótékonysági előfizetés 2013.