[Evangelium] 2013-01-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 25., P, 01:00:01 CET

   2013. január 25. – Péntek, Szent Pál apostol megtérése

   Abban az  időben Jézus  megjelent a  Tizenegynek, és  így szólt  hozzájuk:
   Menjetek el  az  egész  világra, és  hirdessétek  az  evangéliumot  minden
   teremtménynek. Aki hisz és megkeresztelkedik, az üdvözül, aki nem hisz, az
   elkárhozik. A híveket ezek  a jelek fogják  kísérni: A nevemben  ördögöket
   űznek ki,  új nyelveken  beszélnek,  kígyókat vehetnek  a kezükbe,  és  ha
   valami mérget isznak, nem  árt nekik. Ráteszik a  kezüket a betegekre,  és
   azok meggyógyulnak.

   Szent Pál apostol megtérésének mai ünnepén sok mindenről  elmélkedhetnénk.
   Sokat tanulhatnánk  abból,  hogy  a  Krisztussal  való  találkozás  miként
   változtatta meg az  ő életét,  a Damaszkuszba vezető  úton átélt  látomást
   követően  miként  történik  az  ő  szívbeli  megtérése.  Tanulságos  volna
   számunkra, ha átgondolnánk, hogyan készült fel Pál a Krisztustól kapott új
   küldetésére. Ha  pedig gondolatban,  lélekben végigjárnánk  vele  apostoli
   útjait, bizonyára magunk  is megéreznénk  lelkesedését, bátorságát,  amely
   elengedhetetlen a missziós munkához.
   Idén,  a  Hit  évében  talán   érdemes  egy  másik  oldalról   közelednünk
   személyéhez, apostoli munkájának titkához.  Szent Pál apostol  megértette,
   hogy a  hit  terjesztése, a  hit  továbbadása Jézus  Krisztus  örömhírének
   elmondását jelenti. Ezért válik az evangélium hirdetőjévé, szenteli  egész
   életét annak, hogy Krisztus örömhírét hirdesse a pogány népeknek.
   Pál apostol így foglalja össze saját feladatát a rómaiakhoz írt levelében:
   „Krisztus által nyertük a  kegyelmet és az  apostoli küldetést, hogy  neve
   dicsőségére munkálkodjunk a hitért minden nép között.” Más fordításban így
   olvassuk: „Krisztus által  nyertük a kegyelmet  és az apostoli  küldetést,
   hogy neve dicsőségére a hitben  való engedelmességet hirdessük minden  nép
   között”  (Róm  1,5).  A  „hitért  való  munkálkodás”  és  a  „hitben  való
   engedelmesség  hirdetése”   tulajdonképpen  ugyanazt   jelenti.  Az   első
   kifejezés  inkább  a  hithirdető  szemszögéből  nézi  a  feladatot,   azaz
   munkálkodni, fáradozni  kell  a  Krisztusban való  hit  terjesztéséért.  A
   második kifejezés inkább a címzettek, a megszólítottak oldaláról  szemléli
   ugyanezt,  amikor  kiemeli,  hogy  a  hit  elfogadása  az  Istennek   való
   engedelmességet  jelenti.  Mindehhez  egy  dolgot  kell  még   hozzáfűzni:
   Természetesen csak a hit engedelmes  elfogadását követően válhat valaki  a
   hit hiteles  hirdetőjévé. Szent  Pál apostol  leveleiből számos  részletet
   idézhetnénk, amelyben  a hittel  foglalkozik. Most  csak egyet  említsünk,
   amely  bizonyára  erősíteni  fogja  bennünk  az  evangélium   hirdetésének
   lelkületét.  Pál  apostol  arra  buzdítja  munkatársát,  Timóteust,   hogy
   táplálkozzon a hitnek és az  igaz tanításnak szavaival, amelynek  követője
   lett (vö. 1Tim 4,6), majd pedig felszólítja, hogy legyen a hitben példakép
   a közösség tagjai számára (vö. 1Tim 4,12).
   Talán jogosan értelmezzük úgy a népek apostolának ezen írását, hogy  annak
   nem csupán egyetlen  személy, azaz Timóteus  a címzettje, hanem  mindazok,
   akik a  hit terjesztésén  fáradoznak.  Ebbe a  kiszélesített körbe  én  is
   beletartozom. Mennyire  fontos  számomra, hogy  a  hitnek és  a  krisztusi
   tanításnak szavaival  naponta táplálkozzak?  Követem-e ezt  a tanítást,  s
   követem-e magát  Krisztust? Hitem  megvallásával és  megélésével  példakép
   vagyok-e azok számára, akiknek hite megerősítést vár?

   Uram, Jézus, azért imádkozom hozzám, hogy üldözötten is boldognak  érezzem
   magam. Bár a világban élek, mégsem  vagyok a világé, hanem egészen a  tiéd
   akarok  lenni.  A  világ  sokszor  talál  rá  alkalmat,  hogy   megzavarja
   törekvésemet feléd. Add nekem  a hűség kegyelmét,  a hitben való  kitartás
   kegyelmét, a hitben  való növekedés  kegyelmét, és  a végső  állhatatosság
   kegyelmét, hogy eljussak örök Országodba!