[Evangelium] 2013-01-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 23., Sze, 01:00:01 CET

   2013. január 23. – Szerda

   Egy szombati napon Jézus betért a kafarnaumi zsinagógába. Volt ott egy fél
   kezére béna  ember. A  farizeusok figyelték  Jézust, vajon  meggyógyítja-e
   szombaton. Vádaskodni akartak ugyanis  ellene. Jézus felszólította a  béna
   kezű  embert:  „Állj  ide  középre!”  Aztán  megkérdezte  a  körülállókat:
   „Szabad-e szombaton jót  vagy rosszat  tenni, életet  menteni vagy  veszni
   hagyni?” Ők azonban hallgattak. Erre Jézus szívük keménységén elszomorodva
   haragosan végignézett rajtuk, aztán így  szólt az emberhez: „Nyújtsd ki  a
   kezedet!” A beteg  kinyújtotta kezét,  és meggyógyult.  Erre a  farizeusok
   kimentek,  és  tanakodni   kezdtek  a   Heródes-pártiakkal,  hogy   miként
   okozhatnák Jézus vesztét.

   Jézus egy béna kezű emberrel találkozik a zsinagógában. Szándéka  világos:
   segíteni  szeretne  ezen  az   emberen,  szeretné  meggyógyítani.   Közben
   észreveszi, hogy a farizeusok figyelik őt, ha ugyanis meggyógyítja,  akkor
   megszegi a szombatra vonatkozó  előírásokat. Ha Jézus egyetlen  mozdulatot
   is  tesz  a  kezével,  azt  ők  már  munkavégzésnek  minősíthetik.   Jézus
   szándékosan fokozza  a  helyzet  drámaiságát azzal,  hogy  miután  középre
   állította a  béna kezű  személyt,  megkérdezi a  farizeusokat, hogy  mi  a
   helyes cselekedet ebben a helyzetben. „Szabad-e szombaton jót vagy rosszat
   tenni, életet  menteni  vagy  veszni  hagyni?” (Mk  3,4).  A  kérdésre  ők
   cinikusan hallgatnak. Nem válaszolnak semmit.
   A következő pillanatban előjön  Jézus igazi leleményessége. Azzal  akartok
   engem  vádolni,  hogy  szombaton  munkát  végeztem?  Azt  akarjátok   majd
   bebizonyítani, hogy kezemmel dolgoztam? Tudok én másként is csodát  tenni.
   Meg sem mozdítom a kezemet, egy ujjal  sem érek a beteg emberhez és  mégis
   meg fog gyógyulni. A beteghez szólok: „Nyújtsd ki a kezedet!” (Mk 3,5). És
   lám, máris  meggyógyult  a kezed.  Újra  tudod mozgatni  a  korábban  béna
   karodat. Na,  ezek  után mondjátok,  hogy  dolgoztam szombaton!  Vagy  már
   gyógyító erővel bíró szavamat is munkának minősítitek? Isten irgalmát  nem
   lehet korlátozni. Az isteni irgalmasság megnyilvánulásait nem lehet  egyes
   napokra megtiltani. Az isteni irgalom ott  és akkor érinti meg az  embert,
   amikor  azt  Isten  akarja.   Isten  segít  az   embereken,  és  ezt   nem
   korlátozhatja semmi. Hiszek-e Isten segítő erejében?

   Urunk, Jézus Krisztus!  Te nem igényeltél  magadnak evilági hatalmat.  Nem
   harcoltál az  elismerésért, s  nem kényszerítettél  senkit, hogy  hódoljon
   előtted.  Tőled  távol  állt   a  földi  hatalmaskodók  szívtelensége   és
   könyörtelensége. Soha  nem  fölényeskedtél  és  nem  kérkedtél  csodálatos
   erőddel. Mégis királynak  szólítunk. Te vagy  az irgalmasság királya,  aki
   megadod nekünk a  lelki újjászületés  lehetőségét. Te  vagy a  halhatatlan
   király, aki feltámadásoddal legyőzted a halált és örök életet adsz nekünk.