[Evangelium] 2013-01-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 3., Cs, 01:00:01 CET

   2013. január 3. – Csütörtök

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: „Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben.”  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!”

   A  tegnapi   evangélium  folytatásaként   ma  részletesebben   olvashatunk
   Keresztelő  János  Jézusról  szóló  tanúságtételéről.  Három   kijelentést
   tartalmaz ez a tanúskodás.
   Elsőként ezt mondja  János: „Íme, az  Isten Báránya, aki  elveszi a  világ
   bűneit!”  (Jn  1,29).  Jézus   a  Megváltó,  az   ő  küldetése  az,   hogy
   megszabadítsa az embereket  a bűntől. Az  Isten Báránya kifejezés  világos
   utalás Jézus áldozatára, aki feláldozza  magát a kereszten. Az ő  áldozata
   hozta meg számunkra az Istennel való kiengesztelődést, bűneink bocsánatát.
   János második fontos kijelentéséből megtudjuk, hogy Jézus a  Szentlélekkel
   fog  majd  keresztelni.  Ez  arra  való  utalás,  hogy  a  vízzel  történő
   megkeresztelkedés  után,   amely  az   Istennel  való   élet  kezdete,   a
   Szentlélekben való megkeresztelkedés, megerősítés az Istennel való  életet
   teszi teljessé  bennünk. A  Szentlélek  egészen tisztává  tesz  bennünket,
   amely lelki megtisztulás az isteni  élet feltétele. Arra indít  bennünket,
   hogy életünket egészen Istennek adjuk.
   A harmadik, s minden bizonnyal a leglényegesebb kijelentés János  részéről
   így hangzik: „Én láttam,  és tanúskodom arról, hogy  ő az Isten Fia!”  (Jn
   1,34). János a Szentlélek Jézusra ereszkedését látta, s ez volt számára az
   a jel, amely meghozta annak hitbeli felismerését, hogy Jézus az Isten Fia.
   Jézust látni még nem jelenti a hitet számomra. A hit új látásmódot jelent.
   Azt, hogy a jelekben felismerek valami  egészen újat. E jelek új  irányba,
   Isten felé fordítják  az életemet. A  hit útja nem  vezethet más  irányba,
   csak Isten felé.

   Istenünk, te felbecsülhetetlen ajándékot helyeztél életünkbe.  Mindenkinek
   fölajánlod a  lehetőséget,  hogy  jelenléted fényének  tükre  lehessen.  A
   Szentlélek  által  szereteted  szándékát  nem  kőtáblákra,  hanem  szívünk
   mélységeibe vésed. És  lelkünket betöltő békességed  által képessé  teszel
   minket arra, hogy szebbé tegyük mindazok életét, akiket reánk bíztál.