[Evangelium] 2013-01-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 2., Sze, 01:00:02 CET

   2013. január 2. – Szerda

   Keresztelő János így tett tanúságot: A zsidók papokat és levitákat küldtek
   hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: „Ki vagy te?” Erre megvallotta,
   nem  tagadta,  hanem  megvallotta:  „Nem  én  vagyok  a  Messiás.”   Ezért
   megkérdezték tőle: „Hát akkor? Talán Illés vagy?” „Nem vagyok” –  felelte.
   „A próféta vagy?” Erre is nemmel válaszolt. Azt mondták tehát neki: „Akkor
   ki vagy?  Mert választ  kell  vinnünk azoknak,  akik küldtek  minket.  Mit
   mondasz magadról?” János ezt felelte:  „A pusztában kiáltó hangja  vagyok:
   Egyengessétek az Úr  útját”, amint  Izajás próféta mondta.  A küldöttek  a
   farizeusoktól jöttek, ezért megkérdezték:  „Miért keresztelsz hát, ha  nem
   te vagy a Messiás, sem Illés,  sem pedig a próféta?” János így  válaszolt:
   „Én csak vízzel keresztelek.  De köztetek áll az,  akit nem ismertek,  aki
   utánam jön, s  akinek még  a saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani.”  Ez
   Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János tartózkodott és keresztelt.

   Az  egykori  zsidó  vallási  vezetők  nem  mentek  személyesen  Keresztelő
   Jánoshoz, hanem szolgáikat küldték hozzá. Azért szeretnének tisztán  látni
   személyével kapcsolatban, mert hallottak arról, hogy tömegek mennek  hozzá
   a  pusztába  prófétai  szavait  hallgatni  és  megkeresztelkedni.  Kezdeti
   távolságtartásuk már  előrevetíti, hogy  miként fognak  viszonyulni  János
   tevékenységéhez. „Ki vagy te?”  (Jn 1,19) – hangzik  a kérdés János  felé,
   aki tulajdonképpen nem is válaszol erre  a kérdésre. Inkább arról kezd  el
   beszélni, akinek az előhírnöke. Önmagáról legfeljebb annyit árul el,  hogy
   milyen kapcsolatban áll a  Messiással, az ő  érkezését készíti elő.  János
   cselekedeteiben egyesek  joggal fedezték  fel a  messiási idők  jeleit.  A
   pusztában él, rendkívül egyszerű módon táplálkozik és öltözködik. De János
   nyíltan megvallja, hogy nem ő a Messiás.  Ki vagy te? Talán Illés vagy?  A
   próféta vagy?–  hangzik ismételten  a kérdés,  de ő  mindannyiszor  nemmel
   válaszol. Ezt követően János nagyon röviden a hamarosan megérkező Jézusról
   beszél.
   A keresztény  tanúságtétel  fontos  elemére  vezeti  gondolatainkat  János
   tanúskodása.  Ne  értékeljük  túl  önmagunkat,  feladatunkat,   munkánkat!
   Krisztushoz viszonyítsuk  életünket!  Róla beszéljünk!  Hozzá  vezessük  a
   keresőket! Az ő tanítását  hirdessük az igazságra szomjazóknak!  Életemnek
   Krisztus a forrása. Életem őrá mutat, ő a viszonyítási pont. Azt, hogy  ki
   vagyok,  egyedül  az  határozza  meg,  hogy  milyen  kapcsolatban   vagyok
   Jézussal. Ő  alakítja személyiségemet,  ő  adja hitem  növekedését.  Jézus
   éljen és növekedjen bennem!

   Szent Atyánk, tekints erre az  emberiségre, amely az első lépéseket  teszi
   meg az új évezredben. Életére még erősen rányomja bélyegét a gyűlölet,  az
   erőszak, az elnyomás, de az igazságosság, az igazság és a kegyelem  iránti
   éhség még nem tűnt el sok ember szívéből, akik várják, hogy valaki elhozza
   a megváltást, amelyet te Fiad, Jézus által vittél végbe.
   Boldog II. János Pál pápa