[Evangelium] 2013-04-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Ápr. 19., P, 01:00:01 CEST

   2013. április 19. – Péntek

   Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita támadt a
   zsidók között: „Hogyan  adhatja ez testét  eledelül nekünk?” –  kérdezték.
   Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek  az
   Emberfia testét, és nem isszátok az  ő vérét, nem lesz élet bennetek.  Aki
   eszi az én testemet és  issza az én véremet, annak  örök élete van, és  én
   feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem valóban étel, és az én vérem
   valóban ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak  örök
   élete van, és  én feltámasztom őt  az utolsó napon.  Az én testem  ugyanis
   valóban étel és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza
   az én véremet,  az bennem  marad és  én őbenne.  Amint engem  az élő  Atya
   küldött, és én az Atya által élek,  úgy az is, aki engem eszik,  énáltalam
   él. Ez a mennyből alászállott kenyér.  Nem az, amelyet atyáitok ettek,  és
   meghaltak. Aki  ezt a  kenyeret eszi,  örökké él.”  Így tanított  Jézus  a
   kafarnaumi zsinagógában.

   Jézus   eucharisztikus   beszédének    legfontosabb,   minden    bizonnyal
   legtitokzatosabb kijelentése az, hogy a kenyér, amelyet ad, az ő valóságos
   Teste. A hallgatóság nem  érti Jézus szavait,  mert még sohasem  hallottak
   olyanról, hogy  egy ember  teste  a többi  ember  számára étel  legyen.  A
   törvényt jól ismerő  írástudók sem találkoztak  hasonló tanítással,  ezért
   kérdezik meg  Jézustól,  „hogyan  adhatja saját  testét  eledelül?”  Jézus
   megerősíti, hogy teste  valóban étel  és vére  valóban ital.  Kijelentését
   azok értik meg  könnyebben, akik  hisznek istenségében, s  nem csupán  egy
   embert látnak benne.
   Félreérthetetlen, amit Jézus mond,  amit tőlünk kér: az  Oltáriszentségben
   jelen lévő  testét ennünk  kell és  vérét innunk  kell. Az  Oltáriszentség
   tiszteletével kapcsolatban sok szép  vallási hagyományunk van.  Gondoljunk
   például a  körmenetekre, amelyeket  úrnapján  vagy húsvétkor  tartunk,  de
   gondolhatunk a  kihelyezett  Oltáriszentség előtti  szentségimádásra.  Bár
   Jézus nem  parancsolta  meg, hogy  ilyeneket  tartsunk, mégis  helyes,  ha
   ragaszkodunk ezekhez  a  hitünket  erősítő  szertartásokhoz.  Azt  viszont
   testére és vérére  vonatkozóan kifejezetten  mondta, megparancsolta,  hogy
   „vegyétek  és  egyétek”  és  „vegyétek  és  igyátok.”  Nem  elegendő,   ha
   tiszteletünknek  csupán  külső  jelei  vannak.  Az  Istennel  való  teljes
   egyesülés  az,  amikor   szent  Testét  esszük.   Éljünk  a   szentáldozás
   lehetőségével!  Az  Eucharisztia  titok  számunkra,  amelyet  talán  akkor
   érthetünk meg, ha nem csupán hisszük Jézus jelenlétét, hanem valóban  vele
   táplálkozunk.

   Jóságos Istenem,  hálás szível  köszönöm Neked  mindazt, amivel  mindennap
   elhalmozol Jóságodból, köszönök mindent azok  helyett és nevében is,  akik
   ezt nem teszik meg.  Édes Jézusom, határtalan  Jóság! Milyen sokat  tettél
   azért, hogy az emberek  viszontszeressenek. Miként lehetséges mégis,  hogy
   sokan nem szeretnek  Téged? Szent kegyelmeddel  eltökélem, hogy  amennyire
   csak képes vagyok, szeretlek Téged mindenek fölött!

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Közel 9 éve küldöm a Napi Evangéliumot nektek. Ez idő alatt kb. 52  millió
   e-vangélium üzenet  érkezett meg  listánk  tagjaihoz. Többen  olvassák  az
   e-mailben  kapott  vagy  honlapokon   megjelenő  üzenetet,  mint   ahányan
   Magyarországon egy hétköznap elmennek szentmisére. Erről az oldalról nézve
   szép eredmény. Istennek legyen hála érte!
   A  másik   oldalról  nézve   viszont  az   is  igaz,   hogy  a   legutóbbi
   népszámláláskor (2011.) magukat katolikusnak valló emberek 1 %-ához jut el
   naponta az örömhír ilyen módon. Hol van a többi 99 %? És akkor még meg sem
   szólítottuk Jézus örömhírével  azokat, akik  nem vallásosak.  Van még  mit
   fejlődnünk, ezért érdemes megszívlelnünk,  hogy mindenkinek a  lehetőségei
   szerint be kell kapcsolódnia az evangélium terjesztésébe. Ezt nevezzük  Új
   Evangelizációnak. Ezt indította el Boldog II. János Pál, ezt  szorgalmazta
   XVI. Benedek és most Ferenc pápánk is. Nagy szolgálatot tesztek azzal , ha
   barátaitoknak   is   hírt   adtok    a   lehetőségről.   Feliratkozni    a
   www.evangelium365.hu oldalon lehet.
   Közben keressük  az  új  lehetőségeket is.  Most  éppen  az  okostelefonok
   világát szeretnénk meghódítani. A  munkát elkezdtük, stílusosan  pünkösdre
   tervezzük az  alkalmazás indítását,  ami az  evangélium hirdetésének  nagy
   ünnepe.  Miként  ez  e-mailes  e-vangélium,  ugyanúgy  ez  is   ingyenesen
   hozzáférhető lesz. A megvalósításhoz köszönettel fogadjuk az adományokat.
   A legkisebb fizetőeszköz nálunk az  5 forintos. Szeretettel kérem, ha  van
   rá lehetősége,  támogassa naponta  ennyivel az  e-vangelizációt! Egy  évre
   1825 Ft. Napi 5 forint talán nem is olyan sok, egy jelképes összeg. Akinek
   pedig a jó Isten többet adott, felajánlhat akár többet is.
   Isten jutalmazza meg sokszorosan nagylelkűségét!
   Isten  segítse  munkánkat!   A  pünkösdi   Szentlélek  adjon   mindenkinek
   lelkesedést!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   2013. április 15.
   Online adomány internetes fizetésre alkalmas bankkártyával:
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: E-vangélium
   Utalás: Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: E-vangélium
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   Sárga postai csekk kérhető a zalalovo at gmail.com címen e-mailben. Írja  meg
   nevét és  postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze, hogy  ez
   e-vangélium támogatásához kér csekket.
   Postai (rózsaszín)  utalványon  a  következő  címre:  Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: E-vangélium