[Evangelium] 2013-04-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Ápr. 18., Cs, 01:00:01 CEST

   2013. április 18. – Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: „Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek.” Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért.”

   A kenyérszaporítás  utáni  égi  kenyérről szóló  jézusi  beszédnek  azt  a
   részletét olvassuk a mai evangéliumban, amelyben az Isten által adott  élő
   kenyér és az örök  élet kapcsolatáról tanít a  mi Urunk. Szavai szerint  a
   mennyei kenyérrel  való táplálkozás  az ember  számára szükséges  az  örök
   élethez, azaz csak az juthat el az üdvösségre, aki eszi ezt a kenyeret, az
   üdvösség táplálékaként veszi magához és hisz abban, hogy Jézus valóságosan
   jelen van e kenyérben.
   Az Oltáriszentségre úgy  érdemes tekintenünk, mint  az isteni  gondoskodás
   csodálatos ajándékára.  Isten olyan  ételt biztosít  számunkra, amely  nem
   csupán testi  eledel,  hanem lelkük  tápláléka  is. Aki  visszautasítja  e
   mennyei kenyeret,  azaz az  Oltáriszentséget,  az tulajdonképpen  az  örök
   életet és üdvösséget  is visszautasítja.  Az Eucharisztia,  az élő  kenyér
   nélkül nem élhetünk a földön és az örök élet sem lehet a miénk.
   A  húsvéti  időszakban   azért  olvassuk  Jézusnak   ezt  a  beszédét   az
   evangéliumból, mert  az  Oltáriszentség  a  feltámadásra  mutató  jel.  Az
   Eucharisztia ugyanis  az  élet kenyere.  Élő  kenyér. Ha  Krisztus  halott
   maradt volna,  és nagypénteki  kereszthalálával  véget ért  volna  minden,
   akkor hogyan lehetne ő az  élet kenyere? Ha a  halál felett nem győzne  az
   élet, hogyan  adhatná  nekünk  Jézus  önmagát,  az  élet  kenyereként?  Az
   Oltáriszentségben a feltámadt,  az élő Krisztus  van jelen. Általa  válunk
   élővé, s  általa  nyerjük el  az  örök életet.  Ebből  a kenyérből  él  és
   táplálkozik az Egyház, s minden hívő, aki az Egyházhoz tartozik.

   Uram, tehozzád kiáltok, hallgass meg engem; figyelmezz imádságom hangjára,
   midőn tehozzád kiáltok: hallgass meg, Uram! Szálljon fel az én  imádságom,
   mint a  tömjénfüst a  te  színed elé,  kezeimnek fölemelése  esti  áldozat
   gyanánt! Hallgass meg engem, Uram!

   FIATALOK FIATALOKNAK
   Tiéd a döntés - hétvége  nem házas fiataloknak Szigetmonostoron  (Budapest
   környékén) április. 26-28 között.  Ha 20 és 30  év közötti vagy,  (esetleg
   egy picit fölötte) és szeretnéd  önmagadat jobban megismerni, akkor itt  a
   helyed! A hétvége  során fiatalok és  felnőttek fogják személyes  életüket
   megosztani veled, mely során sok mindenben magadra ismerhetsz.  Társaiddal
   együtt gondolkodhattok  és  felfedezhetitek,  hogyan  is  lehet  egymással
   boldogulni,hogyan tudsz a  mindennapi helyzetekkel  úgy megbirkózni,  hogy
   utána jobban érezd magad.
   Dönts egy tudatosabb életvezetés mellett! Tiéd a döntés!
   Jelentkezés: tiedadontes at gmail.com
   További információ: https://sites.google.com/site/tiedadontes/