[Evangelium] 2013-04-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Ápr. 13., Szo, 01:00:01 CEST

   2013. április 13. – Szombat

   A kenyérszaporítás napján, amikor beesteledett, Jézus tanítványai lementek
   a tóra. Beszálltak a bárkába és elindultak a tavon át Kafarnaum felé.  Már
   rájuk sötétedett de Jézus még mindig nem volt velük. Erős szél fújt, és  a
   tó háborgott. Huszonöt-harminc stádiumnyit (mintegy öt kilométert) eveztek
   már, amikor látták, hogy Jézus a vízen járva közeledik a bárkához.  Nagyon
   megijedtek. De  Jézus  bátorította őket:  „Én  vagyok, ne  féljetek!”  Fel
   akarták venni a bárkába, de a bárka abban a pillanatban partot ért,  éppen
   ott, ahová tartottak.

   A kenyérszaporítás csodája és Jézusnak az élet kenyeréről mondott  beszéde
   közé a vízen járás csodája ékelődik János evangélista írásában. A kenyerek
   megszaporítása alkalmával Jézus nagyszámú néptömeg előtt mutatta meg az  ő
   isteni hatalmát, hiszen több ezer ember  ehetett az öt kenyérből és a  két
   halból. A vízen járás alkalmával viszont csak tanítványai láthatták  annak
   újabb jelét, hogy az Úr felette áll a természetnek és olyan dologra képes,
   amire más ember  nem, azaz  isteni képességekkel  rendelkezik. A  csodától
   maguk a tanítványok  is megijednek, tehát  feltételezhető, hogy a  látvány
   hatására bizonyára pánik  tört volna  ki a  nép körében,  ha sokan  látták
   volna az esetet. Jézus ezekkel a szavakkal nyugtatja meg tanítványait: „Én
   vagyok, ne  féljetek!”  (Jn 6,20).  Jézus  csodái azt  igazolják,  hogy  ő
   valóban az Isten  Fia. Nem  kell megijednünk isteni  hatalmától, és  nincs
   okunk félelemre,  amikor  közeledik  hozzánk. Ha  engedjük,  hogy  hozzánk
   jöjjön, velünk és bennünk éljen, biztosak lehetünk abban, hogy jó  irányba
   halad életünk  hajója és  ott  fogunk partot  érni, ahol  Isten  szeretné.
   Milyen irányba halad az életem? Elfogadom-e Jézus irányítását?
   „Ne féljetek!” – hangzik újra és  újra a mi Urunk szava az  evangéliumban.
   Amikor feltámadását követően megjelenik az apostoloknak, szintén ezekkel a
   szavakkal nyugtatja őket: „Én vagyok,  ne féljetek!” Maga a feltámadás  is
   és a  feltámadt  Krisztus  jelenései  is  olyan  csodák,  amelyek  részben
   félelmet ébresztenek,  másrészt Jézus  istenségéről tanúskodnak.  Hiszek-e
   Jézus istenségében? Hiszek-e a feltámadásban?

   Ó emberszerető  Uralkodónk,  gyújtsd föl  szívünkben  isteni  ismeretednek
   ragyogó világosságát,  nyisd  fel  szemünket,  hogy  helyesen  fogjuk  föl
   hirdetett igédet; ültesd  el bennünk áldott  parancsaidnak félelmét,  hogy
   minden  testi  kívánságot  leküzdve,  tetszésedet  keresve  és  a  szerint
   cselekedve mindenben átlelkesült  életet éljünk. Mert  Te vagy lelkünk  és
   testünk világossága, Krisztus, Istenünk, és örök Atyáddal és  legszentebb,
   jóságos  és  életet  adó  Lelkeddel  együtt  magasztalunk  téged  most  és
   mindenkor és mindörökkön örökké.

   Az MKPK Családbizottsága 2013. április 22-én családpasztorációs találkozót
   rendez  katolikus  papok   számára  Budapesten,   az  MKPK   irodaházában.
   Jelentkezési határidő: április 11 (!)
   A legegyszerűbben az alábbi linkre kattintva lehet jelentkezni:
   http://katcsal.hu/2013_2ne/Csppt_2013apr/jelentkezes/p_jelentkezes.html