[Evangelium] 2012-11-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Nov. 5., H, 01:00:01 CET

   2012. november 5. – Hétfő, Szent Imre herceg

   Abban  az  időben  Jézus   így  szólt  tanítványaihoz:  „Csípőtök   legyen
   felövezve, kezetekben  pedig égő  gyertya legyen.  Hasonlítsatok az  olyan
   emberekhez, akik urukra várnak, hogy  mihelyt megérkezik a menyegzőről  és
   zörget, rögtön ajtót nyissanak neki. Boldogok azok a szolgák, akiket  uruk
   megérkezésekor  ébren  talál.  Bizony,  mondom  nektek,  felövezi   magát,
   asztalhoz ülteti őket, körüljár és felszolgál nekik. És ha a második  vagy
   a harmadik  őrváltáskor  érkezve is  így  találja őket,  boldogok  azok  a
   szolgák.
   Gondoljátok meg: ha tudná  a házigazda, hogy melyik  órában jön a  tolvaj,
   nem engedné betörni házába. Éberen várjátok tehát az Emberfiát, mert eljön
   abban az órában, amikor nem is gondoljátok.”

   Legyetek éberek –  figyelmeztet minket  Jézus az  evangéliumban, mert  nem
   tudjuk, hogy  mikor jön  el Urunk.  Szent Imre  herceg, akit  fiatalon  és
   váratlanul ért a halál, éber volt,  s tudta, hogy bármikor találkozhat  az
   Úrral. Talán  annak is  volt  köszönhető ez,  hogy rendkívül  nagy  gondot
   fordítottak nevelésére, amelynek a trónörököshöz méltó királyi erények  és
   a tudományok elsajátítása mellett helyet kapott a hitre és a lelki  életre
   való nevelés is, hiszen tanítója Szent Gellért volt. Korunkban is legalább
   ekkora  figyelmet  kell  szentelni  minden  gyermek  nevelésére  és  lelki
   fejlődésére, ügyelve arra, hogy a világi tudományoknál fontosabb legyen az
   imádság és az életszentségre való törekvés.

   Istenem, minden a végtelen szeretetedből származik, ezért mindenért  hálát
   adok. Hálás vagyok  azért, amit adtál,  s amit elvettél.  Hálás vagyok  jó
   képességeimért és  gyengeségeimért egyaránt.  Hálás vagyok  az örömért  és
   szenvedésért. Hálás  vagyok  segítségedért és  életem  nehéz  helyzetiért.
   Hálás vagyok irgalmadért, s azért, hogy üdvözíteni akarsz.

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A hit hallásból ered - írta egykor  Szent Pál apostol, s azóta is  sokszor
   idézzük e szavakat, amikor az evangélium terjesztéséről beszélünk.  Számos
   e-vangélium olvasó kérését  sikerül reményeim szerint  idén, a Hit  évében
   teljesíteni,  hiszen  adventtől  az  olvasható  mellett  immár   hallható,
   meghallgatható  formában  is  elérhető  lesz  a  napi  e-vangélium.  Ez  a
   gyakorlatban azt jelenti, hogy a megszokott levélben mindenki kap majd egy
   linket is,  amire  kattintva  eléri  az  aznapi  e-vangélium  hanganyagát.
   Számítógépre, okostelefonra  egyaránt ingyenesen  letölthető lesz.  A  kis
   segítő  csapat  összeállt  a   feladathoz,  a  technika  biztosítva   van.
   Novemberben teszteljük a rendszert,  és advent 1. vasárnapjától  indítjuk.
   Istennek legyen  hála, ha  megengedi, hogy  a a  Hit évében  újabb  lépést
   tegyünk az evangelizáció terén!
   A technikai háttér és  a munka napi kb.  ezer forintba fog kerülni.  Ebből
   több  tízezer  ember  számára   tudjuk  elérhetővé  tenni  a   hallgatható
   e-vangéliumot. Szeretettel  kérem azokat,  akiknek van  erre  lehetőségük,
   támogassák a fejlesztést. 1000 Ft  adomány már egy napot biztosít,  persze
   akár többet is lehet támogatni.
   Előre  is  hálásan  köszönöm  azok   támogatását,  akik  segítik  e   terv
   megvalósítását.
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor) - időnként én is hallható
   leszek.

   Adományát elküldheti:
   1. On-line plébániánk honlapján: http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Kérem, válassza az adomány lehetőséget,  majd az adomány céljánál  jelölje
   meg: e-vangélium
   2. Átutalással  a Zalalövői  Plébánia számlájára.  Számlatulajdonos  neve:
   Zalalövői  Plébánia   Számlaszám:  10402355-00026472-00000003   Közlemény:
   e-vangélium
   Utalás külföldről
   IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   3. Postai utalvánnyal:
   Cím: Zalalövői Plébánia, H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Kérem, a közlemény rovatban feltüntetni: e-vangélium