[Evangelium] 2012-05-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 29., K, 01:00:00 CEST

   2012. május 29. - Kedd

   A gazdag ifjúval folytatott beszélgetés után Péter apostol megszólalt,  és
   ezt mondta Jézusnak:  „Nézd, mi mindent  elhagytunk, és követtünk  téged.”
   Jézus így  válaszolt: „Bizony  mondom nektek,  mindenki, aki  értem és  az
   evangéliumért elhagyja  otthonát,  testvéreit, anyját,  apját,  gyermekeit
   vagy földjét,  százannyit kap;  most, ezen  a világon  otthont,  testvért,
   anyát, apát, gyermeket és földet – bár üldözések közepette –, az eljövendő
   világban  pedig  örök  életet.  Sokan  lesznek  az  elsőkből  utolsók,  az
   utolsókból pedig elsők.”

   A tegnapi evangéliumban  megismert gazdag  ifjú nem  volt képes  lemondani
   földi javairól,  hogy  Jézust  kövesse. Szomorúan  elmegy,  mert  nem  tud
   mindent otthagyni.  A szomorúság  bizonyára  nem csak  az ő,  hanem  Jézus
   szívét  is  eltöltötte.  Hiába   a  pillanatnyi  lelkesedés,  a   vallásos
   neveltetés, a  gazdagság és  a vagyonban  való bővelkedés  olyan  akadály,
   amelyet nem tudott leküzdeni. Ezzel szemben a mai evangéliumban  feltűnnek
   az  apostolok  és  a  tanítványok,  akiknek  a  nevében  Péter  megkérdezi
   Jézustól, hogy  mi lesz  a jutalmuk  nekik, akik  mindent elhagytak,  hogy
   kövessék a Mestert. Jézus nem  csupán túlvilági jutalmat ígér  követőinek,
   hanem azt, hogy már ebben a világban, a földi életben mérhetetlenül többet
   kap a tanítvány, mint amennyi áldozatot  hoznia kell. Az örök élet  ráadás
   minderre.

   Ó, Uram,  nem merem  már  ígérni, hogy  megjobbítom  életemet! Ha  te  nem
   segítesz, csak  rosszat tudok  tenni. Ha  nem segítesz,  még szeretni  sem
   tudlak. Magamban  semmit sem  bízom, Jézusom.  Bizalmatlan vagyok  önmagam
   iránt, benned azonban  bízom! Uram,  Jézus Krisztus, ha  te nem  segítesz,
   sohasem leszek képes jót tenni! Ha te nem segítesz, elvesztem. Jézus, légy
   az  én  Jézusom,  ez  számomra  az  üdvösség!  Add,  hogy  ne   félelemből
   ragaszkodjak hozzád, hanem szeretetből! Nem  akarok mást tenni, mint a  te
   akaratodat. Szentháromság egy Isten, könyörülj rajtam!
   Néri Szent Fülöp