[Evangelium] 2012-05-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 28., H, 01:00:01 CEST

   2012. május 28. - Hétfő

   Abban az  időben:  Amikor Jézus  útnak  indult, odasietett  hozzá  valaki,
   térdre borult  előtte,  és úgy  kérdezte:  „Jó Mester!  Mit  tegyek,  hogy
   elnyerjem az örök életet?” Jézus megkérdezte: „Miért mondasz engem  jónak?
   Senki sem  jó, csak  az Isten.  Ismered  a parancsokat:  Ne ölj!  Ne  törj
   házasságot! Ne lopj! Ne  tanúskodj hamisan! Ne  csalj! Tiszteld apádat  és
   anyádat!” Ekkor az így válaszolt:  „Mester, ezeket mind megtartottam  kora
   ifjúságomtól fogva.”
   Jézus ránézett  és  megkedvelte. Ezt  mondta  neki: „Valami  hiányzik  még
   belőled. Menj,  add el,  amid van,  oszd  szét a  szegények közt,  és  így
   kincsed lesz az  égben. Aztán gyere  és kövess engem!”  Ennek hallatára  ő
   elszomorodott, és leverten távozott, mert nagy vagyona volt.
   Jézus ekkor körülnézett, és így szólt tanítványaihoz: ,;Milyen nehezen jut
   be a gazdag az Isten országába!” A tanítványok megdöbbentek szavain. Jézus
   azonban megismételte: „Fiaim, milyen nehéz bejutni a gazdagoknak az  Isten
   országába! Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bejutni
   az  Isten  országába.”  Azok  még  jobban  csodálkoztak,  és  kérdezgették
   egymást: „Hát  akkor ki  üdvözülhet?” Jézus  rájuk nézett,  és  folytatta:
   „Embernek  lehetetlen   ez,  de   Istennek  nem.   Mert  Istennek   minden
   lehetséges.”

   Isten azt akarja,  hogy minden  ember odamehessen Jézushoz,  ahogyan az  a
   gazdag ifjú is tette, akiről az evangéliumban hallottunk. Jézustól  kapunk
   ugyanis választ életünk értelmére, s arra, hogy mi a jó és a rossz. Amikor
   a jót és a jóságot keressük, akkor mindig Isten után vágyakozunk. Ő maga a
   jóság, a jóság  forrása, aki  magához vonzza  azokat, akik  e legfőbb  jót
   keresik. Isten törvényeket  ad nekünk, amelyek  úgy irányítják  életünket,
   hogy elnyerjük az örök életet, azaz eljussunk az örök Jósághoz. Az  isteni
   törvények megtartása mindig azzal kezdődik, hogy elismerjük Istent életünk
   egyetlen Urának. Nem mondhatjuk, hogy  nem ismerjük e parancsokat,  hiszen
   Isten a  szívünkbe írta  azokat. Az  ifjút a  tökéletes életre  hívja  meg
   Jézus, de ő képtelen lemondani vagyonáról ennek elérése érdekében,  inkább
   szomorúan eltávozik.  Jézus tőlünk  is a  tökéletességet várja.  Vajon  le
   tudok-e mindenről lemondani,  hogy Krisztus kövessem  és eljussak az  örök
   életre?

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság  ismeretére. Tekints a  sok aratnivalóra,  mindazokra,
   akik szomjazzák evangéliumod  tanítását, és  küldj munkásokat  aratásodba,
   hogy minden emberhez  eljusson az  örömhír! Add  nekem, Uram,  Szentlelked
   erejét, és küldj  engem is,  hogy az evangélium  lelkes hirdetője  legyek!
   Erősítsd bennem, Istenem,  a hivatástudatot,  hogy az én  feladatom is  az
   emberek üdvösségének szolgálata. Táplálj  minket, Urunk, Igéddel és  Szent
   Testeddel! Gyűjtsön össze  és formáljon minket  egy közösséggé az  igazság
   tanítása és támogasson bennünket a szentségek ereje, hogy előbbre  jussunk
   az üdvösség  és  a  szeretet  útján. Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése
   megteremje gyümölcsét, és általa megdicsőüljön a te neved a világon.