[Evangelium] 2012-05-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 14., H, 01:00:01 CEST

   2012. május 14. - Hétfő

   Jézus az utolsó vacsorán  így szólt apostolaihoz:  Ha eljön a  Vigasztaló,
   akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
   tanúságot tesz rólam.  Tegyetek ti  is tanúságot  rólam, hiszen  kezdettől
   fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
   Ki fognak  zárni benneteket  a  zsinagógákból. Sőt  eljön az  óra,  amikor
   mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek,  így
   tesznek majd veletek,  mert nem ismerik  sem az Atyát,  sem engem.  Ezeket
   azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson,  hogy
   előre megmondtam nektek.
   Jn 15,26 - 16,4

   Elmélkedés:

   Az Egyház hagyománya szerint a  húsvét utáni negyvenedik napon  ünnepeljük
   Jézus mennybemenetelét,  az  ötvenediken  pedig  pünkösdöt,  a  Szentlélek
   kiáradását. A húsvéti időszak végéhez közeledve egyre többször olvasunk az
   evangéliumban arról,  hogy  Jézus  a  távozásáról,  illetve  a  Szentlélek
   eljöveteléről beszél.  A  mai  evangéliumban,  amely  az  utolsó  vacsorán
   mondott beszéd részlete, az Igazság  Lelkének nevezi Jézus a  Szentlelket,
   aki  majd  tanúságot  fog  tenni  róla.  Az  eljövendő  Lélek   ugyanakkor
   megerősíti a tanítványokat,  hogy az üldözések  ellenére is kitartsanak  a
   Jézusról  szóló   tanúságtételben.  Az   evangelizáció  első   formája   a
   tanúságtétel. Ha egy hiteles tanúságtétel előzi meg az evangélium  szóbeli
   hirdetését, bátran reménykedhetünk abba,  hogy az evangélium tanítása  már
   egy jól előkészített  földbe hull,  és meg  tudja hozni  gyümölcsét. Ez  a
   tanúságtétel egészen konkrétan azt jelenti, hogy Krisztus példája  szerint
   élünk.

   Uram, te azt mondtad  tanítványaidnak: Ti vagytok  a világ világossága.  A
   fény világít, szórja sugarát és elűzi a sötétséget. Engedd, Uram, hogy  én
   is fénysugár lehessek! Hadd vigyem az öröm fényét az emberek közé,  hiszen
   én is a te  kegyelmed fényességében élek! Hadd  legyek akaratod szerint  a
   világosság gyermeke!  Világítson az  én életem  is, hogy  a téged  kereső,
   utánad vágyó lelkek általam hozzád találjanak.