[Evangelium] 2012-05-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 15., K, 01:00:01 CEST

   2012. május 15. - Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: „Most elmegyek ahhoz, aki
   küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt  mondtam
   nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot mondom: Jobb
   nektek, ha én elmegyek,  mert ha nem  megyek el, a  Vigasztaló nem jön  el
   hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt nektek. Amikor eljön,  meggyőzi
   majd a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A bűnről: mert nem
   hittek bennem. Az igazságról:  mert az Atyához megyek,  és már nem  láttok
   engem. Az ítéletről: mert a világ fejedelmét már elítélték.”

   Jézus arról beszél  a mai  evangélium szerint a  tanítványoknak,, hogy  ne
   szomorkodjanak távozása miatt, hanem örüljenek, mert elmenetelét  követően
   elküldi a Szentlelket,  aki mindig  az őt követőkkel  marad. Az  eljövendő
   Szentlelket  Jézus   többször  is   az   Igazság  Lelkének   nevezi,   aki
   megvilágosítja  a  bűnösök   értelmét,  hogy   felismerjék  vétkeiket   és
   bűnbánatot tartsanak. Ezzel  elkerülhetik azt,  hogy a  végső ítéletkor  a
   kárhozatra kerüljenek. Sok ember ugyanis nem látja át, hogy milyen  súlyos
   dolog  az,  ha   Isten  ellen   bűnt  követ   el,  s   nem  gondol   annak
   következményeire.  Pedig  aki   a  földi   életben  visszautasítja   Isten
   szeretetét és nem fogadja el  az ő irgalmát, az  a halál utáni életben  is
   kizárja magát az Istennel való közösségből. Ahogyan a Szentlélek az  Isten
   ajándéka  számunkra,  ugyanúgy  a   bűnbánat  és  a  kiengesztelődés   is.
   Felébreszti bennünk a vágyat, hogy visszatérjünk hozzá az atyai házba.  Ne
   halasszuk el ezt a  lehetőséget, hanem induljunk  felé, az irgalom  Istene
   felé.

   Szentséges Szűz Mária,  Isten Anyja,  Te ajándékoztad a  világnak az  igaz
   világosságot, Jézust, a te Fiadat – Isten Fiát. Te teljesen ráhagyatkoztál
   Isten meghívására, s így  a jóság forrásává  lettél, mely Istenből  fakad.
   Mutasd  meg  nekünk  Jézust.  Vezess  minket  Őhozzá.  Taníts  meg  minket
   megismerni és szeretni Őt, hogy mi magunk is valóban szerető emberek és az
   élő víz forrásai lehessünk egy szomjazó világban.
   XVI. Benedek pápa