[Evangelium] 2012-05-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 12., Szo, 01:00:01 CEST

   2012. május 12. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  „Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem.”

   Az  utolsó  vacsorán  arra   figyelmezteti  a  jelenlévőket  Jézus,   hogy
   tanítványaira is ugyanaz  a sors vár  majd, mint őrá.  Ha őt és  tanítását
   elfogadják,  akkor  a  tanítványokat  is.  Ha  Jézust  üldözték,  akkor  a
   tanítványoknak is  üldözésben lesz  részük Jézusban  való hitük  miatt.  A
   tanítvány részéről  azonban  nem csupán  passzív  sorsközösség-vállalásról
   vagy tehetetlen  belenyugvásról  van  szó,  hanem  annak  megértéséről  és
   elfogadásáról, hogy a nehézségek és  üldözések ellenére is örömteli  lehet
   életük, ha  kitartanak az  Úr mellett  és hűségesek  maradnak hitükhöz.  A
   tanítvány részéről ez a pozitív magatartás abban nyilvánul meg, hogy Jézus
   példája és  akarata szerint  imádkozik üldözőiért  és megbocsát  nekik.  A
   nehézségek idején gondoljunk Szent  Pál szavaira, amely szerint  semmilyen
   nehézség, üldöztetés  nem szakíthat  el minket  Krisztus szeretetétől.  Ha
   Krisztussal és  érte vállaljuk  az üldözéseket,  szomorúságunk örömre  fog
   változni.

   Kérlek Téged, Jézus Krisztusom, legyen  a Te szenvedésed az én  erősségem,
   mely véd, őriz,  oltalmaz az élet  nehézségeiben. Vérednek hullása  legyen
   vétkem  lemosója,  halálod  legyen  örök  dicsőségem,  feltámadásod  pedig
   táplálja bennem a reményt,  hogy én is az  örök boldogság részese  leszek,
   aki élsz és uralkodol mindörökkön örökké.