[Evangelium] 2012-05-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 11., P, 01:00:01 CEST

   2012. május 11. - Péntek

   Jézus  így  tanított  az  utolsó  vacsorán:  „Az  az  én  parancsom,  hogy
   szeressétek egymást,  amint  én  szerettelek  titeket!  Nagyobb  szeretete
   senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti  barátaim
   vagytok, ha  megteszitek, amit  parancsolok nektek.  Nem mondalak  titeket
   többé szolgának, mert  a szolga nem  tudja, mit tesz  az ura.  Barátaimnak
   mondalak benneteket, mert mindazt,  amit hallottam Atyámtól, tudtul  adtam
   nektek. Nem ti választottatok engem,  hanem én választottalak titeket;  és
   arra  rendeltelek,  hogy  elmenjetek  és  gyümölcsöt  hozzatok:  maradandó
   gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától  az én nevemben, megadja nektek.  Azt
   parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!”

   Egy  fiatal   fiú   sokszor   mesélt  nekem   a   haverjairól   és   közös
   szórakozásaikról. Mivel az elbeszélésekben mindig új szereplők tűntek elő,
   egyszer megkérdeztem tőle, hogy a sok haver között van-e olyan, aki  igazi
   barátjának számít, akkor  hosszabb gondolkodás után  azt válaszolta,  hogy
   valójában nincs.  Az  igazi barátság  több  mint egy  gyors  és  felszínes
   kapcsolat. Ti barátaim  vagytok –  mondja Jézus az  evangélium szerint,  s
   szava ránk is vonatkozik. Ő tehát  a velünk való barátságra törekszik,  de
   vajon mi is akarjuk-e ezt a  barátságot. A barátság nem a személyek  közti
   látszatkapcsolat, s nem  is egy érdekkapcsolat  abban az értelemben,  hogy
   mindenki a  maga érdekét  keresi  a barátságban.  Az igazi  barát  önmagát
   osztja meg a  másikkal és  részesedik barátjának  örömeiben és  gondjaiban
   egyaránt.  Kitüntető  dolog  számunkra,   hogy  Jézus  barátai   lehetünk.
   Maradjunk hűségesek e barátsághoz!

   Szentséges Szűz Mária,  Isten Anyja,  Te ajándékoztad a  világnak az  igaz
   világosságot, Jézust, a te Fiadat – Isten Fiát. Te teljesen ráhagyatkoztál
   Isten meghívására, s így  a jóság forrásává  lettél, mely Istenből  fakad.
   Mutasd  meg  nekünk  Jézust.  Vezess  minket  Őhozzá.  Taníts  meg  minket
   megismerni és szeretni Őt, hogy mi magunk is valóban szerető emberek és az
   élő víz forrásai lehessünk egy szomjazó világban.
   XVI. Benedek pápa