[Evangelium] 2012-05-10

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 10., Cs, 01:00:01 CEST

   2012. május 10. - Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: „Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.”

   A szőlőtőről és  a szőlővesszőkről szóló  jézusi példabeszéd folytatása  a
   mai evangéliumi rész,  amelyből megtudjuk,  hogy a szeretet  az az  éltető
   erő, amely összekapcsolja Jézust és a benne hívőket. A szeretet folyamatos
   és kölcsönös  áramlása  jelenti  az  Isten és  az  ember  közti  kapcsolat
   alapját.  Krisztushoz  fűző  szeretetünknek  egyrészt  folyamatosnak  kell
   lennie, mert  ha  megszűnik,  a kapcsolatunk  is  megsérül.  E  szeretetet
   ugyanakkor  jellemzi  a  kölcsönösség  is.  Jézus  szeret  minket,  és  mi
   viszonozzuk az ő szeretetét. Amikor a szeretetnek ilyen formájú megélésére
   törekszünk, akkor nem  kevesebbre vállalkozunk, mint  hogy olyan  szeretet
   kössön össze minket Jézussal, amilyen szeretet összekapcsolja az Atyát  és
   a Fiút. Jézus szavai igazak: Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek  én
   is titeket. Viszonozzuk Jézus szeretetét olyan gyermeki  engedelmességgel,
   ahogyan ő szereti az  Atyát! Lehet-e bármi  is fontosabb életünkben,  mint
   megmaradni ebben a szeretetben?

   Istenünk, szeretettel  valósítsd meg  ránk vonatkozó  akaratodat  azáltal,
   hogy  mindennap  irgalmas   karjaidba  veszel   minket.  Irgalmad   nélkül
   elvesznénk és elveszítenénk legnagyobb ajándékodat, az örök életet.