[Evangelium] 2012-05-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 7., H, 01:00:00 CEST

   2012. május 7. - Hétfő

   Jézus az  utolsó  vacsorán  így beszélt  tanítványaihoz:  „Aki  ismeri  és
   teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám
   is szereti.  Én is  szeretni fogom  őt, és  kinyilatkoztatom magam  neki.”
   Júdás – nem a karióti – itt közbeszólt: „Uram, hogyan van az, hogy  nekünk
   akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?” Jézus így  folytatta:
   „Aki szeret  engem, megtartja  tanításomat. Atyám  is szeretni  fogja  őt,
   hozzá megyünk, és lakóhelyet  veszünk nála. Aki nem  szeret engem, az  nem
   tartja meg  tanításomat. Az  a  tanítás pedig,  amelyet hallotok,  nem  az
   enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani,
   amíg veletek vagyok. S  a Vigasztaló, a Szentlélek,  akit majd a  nevemben
   küld az Atya,  megtanít titeket mindenre,  és eszetekbe juttatja  mindazt,
   amit mondtam nektek.”

   Jézus földi tevékenységének egyik fontos eleme a tanítás. Útja során betár
   a zsinagógákba tanítani, de az ünnepek alkalmával a jeruzsálemi templomban
   is tanít. Tanító beszédet intéz a néphez a hegyen vagy máskor a tóról  egy
   bárkából. Jézus  tanítása  sok  elemében megegyezik  korának  más  tanítói
   tanításával,  mégis  különbözik  attól.  A  különbség  több  mindenben  is
   megmutatkozik, de a legfőbb talán az  lehet, hogy míg a hivatalos  tanítók
   saját véleményüket mondták  a törvénnyel és  a parancsokkal  kapcsolatban,
   addig Jézus azt hirdeti,  amit a mennyei Atya  rábízott. Ennek fényében  a
   mai evangélium kijelentése – aki szeret engem, megtartja tanításomat – azt
   jelenti, hogy aki Jézus szereti, az magát az Atyát is szereti, hiszen az ő
   parancsait és  tanítását  tartja meg.  Isten  iránti szeretetünk  tehát  a
   parancsok megtartásában nyilvánul meg.

   Mária, az Egyház Anyja és az evangelizáció Csillaga! Légy velünk az  úton,
   ahogy Pünkösd  napján  is ott  álltál  a tanítványok  mellett.  Bizalommal
   fordulunk hozzád, hogy közbenjárásodra  az Úr adja  meg nekünk a  kitartás
   ajándékát a  missziós  munkában, amely  az  egész egyházi  közösség  ügye,
   mindannyiunk ügye.