[Evangelium] 2012-05-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 8., K, 01:00:01 CEST

   2012. május 8. – Kedd

   Az utolsó  vacsorán mondott  beszédében  Jézus így  szólt  tanítványaihoz:
   „Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom, ahogy a
   világ adja nektek. Ne nyugtalankodjék  szívetek, és ne csüggedjen!  Hiszen
   hallottátok, hogy  azt  mondtam:  Elmegyek, de  visszajövök  hozzátok.  Ha
   szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy  az Atyához megyek, mert az  Atya
   nagyobb nálam. Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörténnék, hogy ha majd
   bekövetkezik, higgyetek. Már nem sokat beszélek veletek, mert jön a  világ
   fejedelme. Rajtam ugyan nincs hatalma; hogy azonban megtudja a világ, hogy
   szeretem az Atyát: úgy cselekszem, amint az Atya meghagyta nekem.”
   Jn 14,27-31a

   Elmélkedés:

   Békességet hagyok  rátok. Az  én békémet  adom nektek  – mondja  Jézus  az
   utolsó vacsorán.  A vallásos  és  rendszeres szentírásolvasó  számára  nem
   előzmény nélküliek e szavak, hanem azonnal észreveszi, hogy az ószövetségi
   idők jövendölései  beteljesednek  azáltal,  hogy Jézus  ajándékba  adja  a
   világnak és az emberiségnek az  igazi a békét. A prófétai  jövendölésekben
   sokszor előkerül a gondolat, hogy  a messiáskirály elérkezésével és  Isten
   uralmának megvalósulásával elérkezik a földre a békesség. Izajás például a
   „béke  fejedelmének”  jöveteléről  beszél,  Mikeás  pedig  azt  mondja  az
   eljövendőről, hogy „ő  maga lesz  a béke”.  A jövendölések  megvalósulását
   először akkor  tapasztalja  meg  a világ,  amikor  Jézus  születésekor  az
   angyalok békét hirdettek a jóakaratú embereknek. Ahol pedig Jézus  fellép,
   ott a béke  is megjelenik,  bár tanítása  felforgatja ennek  a világnak  a
   rendjét,  hogy   az   isteni   béke  költözzön   helyébe.   Találjuk   meg
   boldogságunkat a békességszerzésben!

   Uram, Istenem, őrizz meg engem attól,  hogy valaha is terhesnek érezzem  a
   munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban. Adj kitartást, örömet, mellyel
   végzem a  munkámat, valamint  hasznosan, jól  gazdálkodjam az  idővel,  ne
   fecséreljem el haszontalan  beszélgetéssel, vagy  időtöltéssel. Adj  nekem
   oly erős szeretetet, hogy az, amit mára rendeltél nekem, ne teher  legyen,
   hanem öröm.

   Kedves barátaim!
   Egy   pályázat   segítségével    sikerülhet   összehozni   egy    miserend
   mobil-alkalmazást. Csak annyit kellene tenni a Facebook használóknak, hogy
   az alábbi oldalon küldetek először egy Tetszik (Like) gombot, majd pedig a
   Szavazás a  projektekre  listában  megkeresitek  a  miserend.hu  részt  és
   küldetek egy szavazatot.
   http://www.facebook.com/mobinga.hu/app_131119970344243
   Okostelefon alkalmazás  ügyben  hamarosan  jelentkezem  még,  most  ezt  a
   miserendet kellene elindítanunk.
   Köszönöm, hogy szavaztok! István atya