[Evangelium] 2012-03-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Már. 26., H, 01:00:00 CEST

   2012. március 26. – Hétfő, Urunk születésének hírül adása, Gyümölcsoltó
   Boldogasszony

   Abban az időben Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába
   egy  szűzhöz,  aki  jegyese  volt  egy  férfinak,  a  Dávid  házából  való
   Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá és így  szólt:
   „Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden
   asszonynál!”
   Ennek hallatára  Mária zavarba  jött és  gondolkodóba esett,  hogy  miféle
   köszöntés ez. Az angyal azonban folytatta: „Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet
   találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben, és fiút szülsz, s
   Jézusnak fogod  őt nevezni!  Nagy  lesz ő:  a Magasságbeli  Fiának  fogják
   hívni. Az  Úristen neki  adja atyjának,  Dávidnak trónját.  Uralkodni  fog
   Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!”
   Mária ekkor megkérdezte az  angyalt: „Hogyan történhet  meg ez, amikor  én
   férfit nem ismerek?” Az angyal ezt válaszolta neki: „A Szentlélek száll le
   rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az,  ki
   tőled születik: Isten Fiának fogják  őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet  is
   gyermeket fogant  öregségében,  sőt,  már  a  hatodik  hónapban  van,  bár
   magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen.”
   Erre Mária így szólt: „Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem  szavaid
   szerint!” Ezután az angyal eltávozott.

   „Kegyelmet találtál  Istennél”  –  mondja  köszöntésében  az  angyal  Szűz
   Máriának, miután „kegyelemmel teljes”-nek  szólította. Mária egész  életét
   végigkíséri Isten kegyelme,  s benne megcsodálhatjuk,  hogy mire képes  az
   ember, ha  együttműködik a  kegyelemmel.  De talán  ennél pontosabb  az  a
   megfogalmazás, hogy mit  képes velünk  tenni a kegyelem,  és mennyire  meg
   tudja változtatni  az életünket.  Máriát nem  átalakítja az  Isten,  hanem
   fogantatásának   pillanatától    kezdve   alkalmassá    tette   erre    az
   együttműködésre, hiszen nem engedte, hogy emberi természetét megfertőzze a
   bűn. Mi  az ősbűn  következményeként bűnös  természettel születünk,  és  a
   megkeresztelésünkkor kapjuk  meg a  kegyelmet, amely  helyreállítja a  bűn
   által megromlott kapcsolatot a Teremtővel. Az isteni kegyelem ettől kezdve
   szüntelenül   elhalmoz   minket,   ha   élünk   a   szentségek   nyújtotta
   lehetőségekkel, amelyek Isten  láthatatlan kegyelmét közvetítik  számunkra
   látható jelek formájában. Különösen is fontos a rendszeres szentgyónás  és
   a szentáldozás.  Engedjük, hogy  Isten  átalakítson bennünket  a  megtérés
   kegyelme és az eucharisztia szentsége által!

   Minden  reményemet  beléd  helyezem,   Isten  Anyja,  reményt   vesztettek
   reménysége. Te mindenkit szívesen megvédsz, aki hozzád esedezik, Te vagy a
   keresztények menedéke!  Ne  vess  meg  engem,  aki  bűnös  vagyok!  Bűnnel
   mocskoltam be magamat,  amit gondolatban, szóban  és tettben követtem  el.
   Érdemtelen  vagyok,  mert  könnyelműségemmel  a  bűn  szolgájává   lettem.
   Hallgasd meg tisztátalan ajkam könyörgését. Emlékeztesd szent Fiadat, a mi
   Urunkat és parancsolónkat, hogy te az ő édesanyja vagy! Kérd, hogy jóságos
   szívét ne  zárja  be  előttem,  bocsássa  meg  bűneimet,  és  adja  meg  a
   kegyelmet, hogy parancsait hűségesen teljesítsem!