[Evangelium] 2012-03-22

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Már. 22., Cs, 01:00:01 CET

   2012. március 22. - Csütörtök

   Egy  alkalommal  Jézus  ezeket  mondta  a  zsidóknak:  „Ha  én  tanúskodom
   önmagamról, a saját  tanúskodásom keveset  ér. Más  tanúskodik rólam,  (az
   Atya), és  én tudom,  hogy igaz  az  ő tanúsága,  amelyet rólam  tesz.  Ti
   (Keresztelő) Jánoshoz  fordultatok, és  ő  tanúságot tett  az  igazságról.
   Nekem azonban nincs szükségem emberi tanúságra. Ezeket azért mondom,  hogy
   üdvözüljetek. Égő  és világító  fény volt  János, de  ti csak  ideig-óráig
   akartatok az  ő  fényében  gyönyörködni.  Mellettem  nagyobb  bizonyítékok
   szólnak,  mint  János  tanúskodása:  az  én  tetteim,  amelyeket  az  Atya
   akaratából cselekedtem.  Azok bizonyítják,  hogy  az Atya  küldött  engem.
   Tehát maga az  Atya, aki  küldött engem,  ő tett  tanúságot mellettem.  Ti
   viszont sem szavát nem hallottátok, sem  arcát nem láttátok. De még  igéje
   sem marad bennetek, mert nem  hisztek abban, akit ő küldött.  Vizsgáljátok
   meg az írásokat, hiszen azt  tartjátok, hogy általuk nyertek örök  életet!
   Éppen az írások  tanúskodnak mellettem.  Ti mégsem  akartok hozzám  jönni,
   hogy elnyerjétek az (örök) életet.  Emberektől nem fogadok el  dicsőítést.
   Ismerlek titeket. Tudom, hogy  nincs meg bennetek  az Isten szeretete.  Én
   Atyám nevében jöttem,  de nem fogadtatok  el. Majd ha  más valaki a  saját
   nevében  jön,  azt  elfogadjátok.  Hogyan  hihetnétek  ti,  akik   egymást
   dicsőítitek, de nem keresitek azt a dicsőséget, amely Istentől  származik?
   Ne gondoljátok, hogy  én leszek a  ti vádlótok az  Atyánál. A ti  vádlótok
   Mózes lesz,  akiben pedig  reménykedtek. Ha  hinnétek Mózesnek,  nekem  is
   hinnétek, hiszen  ő rólam  írt. Ha  azonban az  ő írásainak  nem  hisztek,
   hogyan hinnétek az én tanításomnak?”

   Jézus nyilvános  működésének kezdetén  az  első emberek  Keresztelő  János
   tanúskodására  kezdenek  el   hinni,  aki   az  Úr   megkeresztelkedésének
   jelenetére utalva azt mondta, hogy látta, amint a Lélek leszáll rá.  János
   határozottan mondja,  hogy  tanúskodik  róla,  hogy Ő  az  Isten  Fia.  Az
   evangéliumokból ismerjük  még többek  között Péter  apostol vallomását  és
   Szent Tamás hitvallását.  Ezek mind emberi  vallomások, ugyanúgy, mint  az
   egyháztörténelem sok-sok szentjének tanúságtétele. Az emberi  tanúskodások
   mellett azonban minket legfőképpen a mennyei Atya tanúsága erősít meg, aki
   feltámasztotta Jézust  a halálból,  valamint a  Szentlélek Jézusról  szóló
   tanúságtétele. Vajon tud-e Isten Lelke  bennem és általam tanúságot  tenni
   Krisztusról és az ő szeretetéről?

   Ó, Istenem, mikor  találom meg végre  nyugalmamat? Nagyon vágyódik  lelkem
   tehozzád! De erős leszek,  s türelmesen várom azt  az órát, melyen  isteni
   Megváltóm az örök üdvösségre hív. Addig  csak az lesz a gondom, hogy  neki
   tetszően éljek, s szent akaratát teljesítsem.

   Kedves barátaim!
   Ezen  levelemmel  köszönetemet  szeretném  kifejezni  minden   e-vangélium
   olvasónak, akik segítenek a  templomfelújításban. Íme egy rövid  beszámoló
   az eddigi eredményekről és  természetesen mindenkit személyesen is  várok,
   akinek Zalalövő felé visz az útja. Érdemes egy tavaszi, nyári  kirándulást
   tervezni az Őrség vidékére.

   Az elmúlt 2 hét során  elkészült templomunk teljes belső festése.  Naponta
   10-12 ember végezte a  munkát. A jó  Isten vigyázott mindenkire,  baleset,
   még a legkisebb  sérülés sem  történt. Jó  volt látni,  hogy napról  napra
   átalakul a templom. S  ezzel egy időben talán  a gondolkodás is. Most  így
   vélekednek  az  emberek:  "Ráfért  már  a  templomra  a  felújítás."  "Nem
   gondoltam volna,  hogy  ilyen is  lehet  a  templom." Pedig  egy  éve  még
   mindenki csodálkozott, amikor  felvetettem a templomfelújítás  gondolatát:
   "Nem kell ezt felújítani, minden rendben van." A munka közben hallgattam a
   festők panaszkodását, hogy az ő falujukban is szükség volna hasonlóra,  de
   sajnos nincs gazdája a templomnak. A plébános a szomszéd településről  jár
   hozzájuk vasárnaponként misézni,  aztán autózik a  következő helyre. Ez  a
   gond ismerős,  egyre több  helyen  előfordul. De  szerintem elég,  ha  egy
   helybéli kézbe veszi az irányítást,  leveszi a plébános válláról a  terhet
   és mindjárt van  gazdája a templomnak.  Templomépítés 3. szabálya:  Legyen
   gazdája a munkának!
   Egy festőművész  házaspár, akik  plébániánk  egyik falujában  laknak,  már
   dolgoznak  a  keresztút  újjávarázsolásán.  Nehéz,  gipszből  öntött  régi
   stációképek ezek.  A  festés  előtt  én hordtam  fel  őket  egyesével  egy
   toronyszobába. Mire végeztem,  eszembe jutott, hogy  ők talán újra  tudnák
   festeni. Másnap lecipeltem  őket. Többek  között ez volt  az én  nagyböjti
   kereszthordozásom.  Templomépítés  4.  szabálya:  Mielőbb  bármit  bárhová
   felviszel, gondolkozz el azon, hogy másnap nem kell-e lehozni!
   Hétfőn és  kedden  az asztalosoké  a  terep  nálunk, akik  az  ajtókat,  a
   templomkaput építik be. Húsvétra  megpihenünk. Az ünnep elmúltával  készül
   majd sorban a keresztelőkút, a gyóntatószék, a Mária-oltár, a Jézus  Szíve
   oltár.
   Új      képeket       tettem       fel      a       honlapra.       Képek:
   http://zalalovo.plebania.hu/galeria/list/templomfelujitas_2012/pictures
   Köszönöm mindenki támogatását! A sok kicsi valóban sokra megy.
   Szeretettel: István atya
   A  templomfelújításra  szánt  adományokat  a  plébánia  számlájára   lehet
   eljuttatni a  következő lehetőségek  valamelyikén: Csekket  tudok  küldeni
   azoknak, akik postacímük megadásával ezt kérik a zalalovo at gmail.com  címre
   küldött e-mailben.
   Online adomány:
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas  Az  Adománynál  válasszuk  célként:
   Templom felújítása
   Utalás:   Számlatulajdonos    neve:   Zalalövői    Plébánia    Számlaszám:
   10402355-00026472-00000003 Megjegyzés: Templom felújítása