[Evangelium] 2012-03-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Már. 23., P, 01:00:01 CET

   2012. március 23. - Péntek

   A  csodálatos  kenyérszaporítást  követő   viták  után  Jézus   Galileában
   működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére  törtek.
   Közeledett a  zsidók  Sátoros-ünnepe. Miután  rokonai  elzarándokoltak  az
   ünnepre, Jézus is fölment utánuk  Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan,  hanem
   titokban. Amikor  a templomban  tanítani  kezdett, a  jeruzsálemiek  közül
   néhányan  ezt  kérdezték:  „Nemde  ő  az,  akit  halálra  keresnek:   íme,
   nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
   is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A  Messiásról
   pedig, ha majd  eljön, senki sem  tudja, honnan való.”  Erre Jézus, aki  a
   templomban tanított, emelt hangon odaszólt: „Ti ismertek engem, és azt  is
   tudjátok, honnan vagyok. Én nem  magamtól jöttem. Az Igaz (Isten)  küldött
   engem, akit ti nem  ismertek. Én viszont ismerem,  mert tőle vagyok, és  ő
   küldött engem.” Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
   kezet, mert még nem jött el az ő órája.
   Jn 7,1-2.10.25-30

   Elmélkedés:

   Néhányan azt gondolják, hogy jól  ismerik Jézust, pedig talán csak  annyit
   tudnak róla, hogy hol született, melyik városban nevelkedett fel,  esetleg
   van még valamilyen információjuk családjáról. Jézus pedig megérteti velük,
   hogy hiába  ismerik  földi  származását, tulajdonképpen  nem  tudnak  róla
   semmit. Hiszen nem  ismerik az  Atyát, akinek  a küldötte  és nem  ismerik
   küldetésének, evilági jelenlétének célját.  Vajon mi ismerjük Jézust?  Mit
   tudunk róla? Hittan ismereteink segítségével a keresztrejtvénybe  helyesen
   be tudjuk írni születésének helyét, pontokat is szerezhetünk a vetélkedőn,
   ha  ismerünk  néhány  csodát  az  életéből,  vagy  tudjuk  idézni  egy-egy
   mondását. De elég ez? Jézus a  vele való személyes kapcsolatban tárja  fel
   előttem igazi arcát és ismerhetem meg őt.

   Krisztusunk, aki  elfogadod a  keresztet az  emberek kezéből,  hogy  Isten
   embereket üdvözítő  szeretetének jelévé  tedd, add  meg nekünk  és  korunk
   minden emberének,  hogy higgyünk  e határtalan  szeretetben, s  átadván  a
   kereszt jelét az új évezrednek, a megváltás hiteles tanúi lehessünk.
   Boldog II. János Pál pápa

   Kedves barátaim!
   Köszönöm az  okostelefon témában  küldött ötletek  és infók  sokaságát.  A
   gyors felmérés  eredménye: rendkívül  kevés a  magyar vallásos  alkalmazás
   (ezt eddig is tudtam), de óriási rá az igény. Az idegen nyelveket  ismerők
   megtalálják maguknak a hasznosakat. Egyházunk lemaradásban van és  mielőbb
   lépnünk kell, mert  az előrejelzések  szerint 2  év múlva  már csak  ilyen
   készülékek lesznek forgalomban. Köszönöm a bizalmat, hogy tőlem  várjátok,
   hogy készítsünk  magyar  app-okat.  Az okosmobil  konferencián  egész  nap
   tanulni fogok, s talán okosabb leszek, hogy mit tegyünk. Aki most még  nem
   tudja, hogy miről van szó, ne aggódjon, hamarosan érteni fog mindent, mert
   fejlődik a világ. A témára még visszatérünk.
   Köszönöm! István atya