[Evangelium] 2012-03-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Már. 14., Sze, 01:00:01 CET

   2012. március 14. - Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: „Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.”

   Az  Isten  országába   jutás  feltételeként  beszél   Jézus  a   parancsok
   megtartásáról  és  azok  tanításáról.  A  mózesi  törvény  az  ószövetségi
   választott nép kapcsolatát szabályozta Istennel. Évszázadokon keresztül  e
   parancsok  megtartása  jelentette   az  Isten   népéhez  való   tartozást.
   Értelemszerű, hogy Jézus nem akarja  ezt a biztos alapot eltörölni,  hanem
   tökéletessé szeretné  tenni. Új  törvényt ad  az újszövetség  népének,  az
   Egyháznak, hogy  e  tökéletesebb  törvény,  a  szeretet  legfőbb  parancsa
   határozza meg a  kapcsolatot az  ember és  az Isten,  valamint az  emberek
   között. Az Úr tanítványaként a szeretet  törvénye szerint kell élnem és  e
   törvényt, mint az üdvösség feltételét kell tanítanom másoknak.

   Ó Krisztus Jézus, hiszem, hogy igaz Isten  és igaz ember vagy. Te vagy  az
   isteni út, mely végtelen biztonsággal  hidalja át azt a szakadékot,  amely
   elválaszt engem az Istenségtől. Hiszem, hogy szent emberséged tökéletes és
   oly hatalmas, hogy engem nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim  ellenére
   el tud  vezetni  oda, ahol  te  magad vagy:  az  Atya keblére.  Add,  hogy
   hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne szakadjak tőled.