[Evangelium] 2012-03-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Már. 5., H, 01:00:00 CET

   2012. március 5. – Hétfő

   A hegyi beszédben  Jézus így szólt  tanítványaihoz: „Legyetek  irgalmasok,
   amint mennyei Atyátok is irgalmas.  Ne mondjatok ítéletet senki fölött,  s
   akkor fölöttetek sem ítélkeznek. Ne  ítéljetek el senkit, s akkor  titeket
   sem ítélnek el. Bocsássatok meg,  és nektek is megbocsátanak. Adjatok,  és
   akkor ti is kaptok. Jó, tömött, megrázott és túlcsorduló mértékkel  mérnek
   öletekbe. Mert amilyen  mértékkel ti mértek,  olyannal mérnek majd  nektek
   is.”

   Jézus szavai, amelyeket az evangéliumban olvasok, minden nap egy  magasabb
   eszmény,  egy   tökéletesebb   élet   felé  vezet.   Egy   új   életstílus
   megvalósítására hív  az  Úr,  amelyben  nincs  helye  a  haragnak  vagy  a
   gyűlöletnek.  Itt  nincs  ellenség  és  ellenfél.  Nincs  szembenállás  és
   ellenkezés a  másik  emberrel.  Jézus  azt  kéri,  hogy  mindenkire,  mint
   testvérre tekintsek.  Legyek  szeretettel mindenki  iránt.  Ne  közeledjek
   senkihez előítélettel és  ne ítéljek  el senkit sem,  ha esetleg  megtudom
   hibáit. Jószándék  és jóindulat  éljen  a szívemben!  Hiszen én  is  bűnös
   vagyok, s csak akkor számíthatok  Isten irgalmára, ha kész vagyok  szívből
   megbocsátani embertársaimnak.

   Urunk, Jézus Krisztus,  te kicsinnyé lettél,  amikor Isten létedre  emberi
   testet vettél fel és közöttünk éltél. Egész életeddel példát adtál  nekünk
   a kicsik  alázatos szolgálatára.  Taníts  minket arra,  hogy  felismerjünk
   téged minden emberben, a kicsinyekben is és Téged szolgáljunk mindenkiben!