[Evangelium] 2012-07-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Júl. 16., H, 01:00:00 CEST

   2012. július 16. - Hétfő

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem a földre, hogy békét hozzak!  Nem azért jöttem, hogy békét  hozzak,
   hanem hogy kardot.  Azért jöttem,  hogy szembeállítsam a  fiút apjával,  a
   leányt anyjával  és a  menyet anyósával.  Saját háza  népe lesz  az  ember
   ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
   hozzám. Aki fiát  vagy leányát jobban  szereti, mint engem,  az nem  méltó
   hozzám. Aki nem  veszi föl keresztjét,  és nem követ  engem, az nem  méltó
   hozzám. Aki  meg akarja  találni  életét, elveszíti  azt; de  aki  érettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
   pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
   be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
   be azért, mert igaz  ember, az az igaznak  jutalmában részesül. Aki  pedig
   csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert  az
   az én tanítványom –- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
   Jézus  befejezte   tizenkét  tanítványa   oktatását,  továbbindult,   hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34–11,1

   Elmélkedés:

   A mai evangéliumban  olvasott beszédét az  apostolokhoz, tehát  legszűkebb
   tanítványi  köréhez  intézi  Jézus.  Olyan  emberek  ők,  akiktől   minden
   bizonnyal a legtöbbet vár, ezért kérései nem könnyűek. Mindez azonban  nem
   csak nekik szól, hanem minden tanítványának, nekünk is. Mindenekelőtt  azt
   kéri tőlünk, hogy mindenkinél jobban szeressük őt. E szeretet abban éri el
   tetőpontját,  hogy  életünk  keresztjét   felvesszük,  s  őt  követjük   a
   kereszthordozásban. Emellett azt  kéri tőlünk  a mi Urunk,  hogy adjuk  át
   neki  életünket.  Önmagunk  önző  szándékairól  lemondva,  az  Ő  akaratát
   keressük és  teljesítsük.  Harmadszor  pedig  azt  mondja,  hogy  segítsük
   embertársainkat, főként  a kicsinyeket.  A három  kérésnek van  egy  közös
   vonása:  a  kereszthordozásban,   az  önmagunkról   való  lemondásban   és
   embertársaink segítésében egyaránt Jézussal találkozunk.

   Mindig soknak  tartjuk,  amit mi  teszünk  másokért; ellenben  amit  mások
   tesznek érettünk, azt semmibe sem  vesszük. Úgy látszik, két szívünk  van:
   egy lágy, gyöngéd, engedékeny, önmagunk  számára, és egy kemény,  szigorú,
   zord, embertársaink számára.
   Szalézi Szent Ferenc

   Kedves barátaim!
   A Hit  évére  készülve, amely  XVI.  Benedek pápa  kezdeményezésére  2012.
   októberében kezdődik, újra kiadtuk két evangelizációs zenei CD lemezünket.
   Az egyik II.  János Pál  pápa boldoggá  avatására készült,  a másik  pedig
   Boldog Teréz anya születésének 100. évfordulójára.
   Papi szolgálatom  egyik  legszebb  eredményének tartom,  hogy  sikerült  a
   fiatalokat  megnyernem   arra,  hogy   ők  is   munkatársak  legyenek   az
   evangelizációban. A  lemezeken  plébániánk  fiataljai,  a  Szent  Veronika
   ifjúsági kórus énekel. Igen,  vannak még fiatalok,  akik számára fontos  a
   hit és lelkesen részt vállalnak annak terjesztésében a zenés evangelizáció
   által. A  dalok  hallgatása  legyen  sokak  számára  a  hitbeli  megújulás
   forrása!
   Legyetek hajnali  fény!  -  CD  lemez  2000Ft/db  +  300  Ft  postaköltség
   Magyarországra.
   Információ:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/szvk_kiadvanyok/legyetek_hajnali_feny_cd_lemez
   Szemedben a  jóság  fénye -  CD  lemez  2000Ft/db +  300  Ft  postaköltség
   Magyarországra.
   Információ:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/szvk_kiadvanyok/Szemedben_a_josag_fenye_CD_lemez
   A  lemezek   megrendelhetők  tőlem   az  alábbi   adatok  elküldésével   a
   zalalovo at gmail.com e-mail címre.
   Megrendelő neve:
   Postacím irányítószámmal:
   Legyetek hajnali fény! - Darab: