[Evangelium] 2012-01-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jan. 9., H, 01:00:00 CET

   2012. január 9. – Hétfő, Urunk megkeresztelkedése

   Abban  az  időben  Keresztelő  János   ezt  hirdette:  „Aki  utánam   jön,
   hatalmasabb nálam. Arra sem vagyok  méltó, hogy lehajoljak és megoldjam  a
   saruszíját.  Én  vízzel  keresztellek   titeket,  õ  pedig   Szentlélekkel
   keresztel majd meg  benneteket!” Ezekben a  napokban történt, hogy  eljött
   Jézus a galileai Názáretből,  és megkeresztelkedett Jánosnál a  Jordánban.
   És mindjárt, amint  feljött a vízből,  látta, hogy megnyílik  az ég, és  a
   Lélek, mint egy galamb, leszáll rá. Az égből pedig szózat hallatszott: „Te
   vagy az én szeretett Fiam, benned kedvem telik!”

   A megkeresztelkedést  követően  elkezdődik  Jézus  nyilvános  működése.  A
   jelenetnél és a későbbiekben is látni fogjuk, hogy Jézus az Atyától kapott
   hatalomnál fogva cselekszik, akinek tetszése és jóakarata a Fiún nyugszik.
   De megnyilvánul  a  három  isteni  személy egysége  is.  Az  Atya  szózata
   hallatszik az égből: „Te vagy az én szeretett Fiam, benned telik  kedvem”.
   A második isteni személyre,  a Fiúra eközben  leszáll a Szentlélek  galamb
   alakjában. Az ünnep azt  is jelzi számunkra,  hogy Isten megosztja  velünk
   Fiát és Lelkét. Fogadjuk el e megosztást, hogy átalakuljon életünk.

   Jézus Krisztus,  Üdvözítőm, nézz  le rám  trónodról irgalmasan!  Te  drága
   véreddel megváltottál minket az örök életre. A te Atyád a mi Atyánk is, te
   pedig test szerinti testvérünk vagy. Engedheted-e, hogy lelkünk elvesszék?
   Te meg tudsz menteni minket!