[Evangelium] 2011-09-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 12., H, 01:00:03 CEST

   2011. szeptember 12. – Hétfő, Szűz Mária szent neve

   Amikor Jézus a néphez intézett beszédét befejezte, Kafarnaumba ment.
   Ott betegen feküdt egy századosnak a szolgája, akit ura nagyon kedvelt.
   A szolga már a halálán volt. A százados, aki hallott Jézusról, elküldte
   hozzá a zsidók véneit azzal a kéréssel, hogy jöjjön el, és gyógyítsa
   meg a szolgáját. Amikor ezek odaértek Jézushoz, kérlelték őt:
   „Megérdemli, hogy megtedd ezt neki, mert szereti népünket, és a
   zsinagógát is ő építtette nekünk.”
   Jézus tehát velük ment. Amikor már nem messze voltak a háztól, a
   százados eléje küldte barátait ezzel az üzenettel: „Uram, ne fáradj!
   Nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj. Éppen ezért nem tartottam
   magamat méltónak arra sem, hogy hozzád menjek. Csak egy szót szólj, és
   meggyógyul a szolgám. Bár magam is alárendelt ember vagyok, alattam is
   szolgálnak katonák. S ha azt mondom az egyiknek: „Menj!” – akkor
   elmegy, ha a másiknak meg azt mondom: „Jöjj ide!” – akkor odajön, vagy
   ha a szolgámnak szólok: „Tedd meg ezt!” – akkor megteszi.”
   Amikor Jézus ezt hallotta, elcsodálkozott. Megfordult, és így szólt az
   őt követő tömegnek: „Mondom nektek, nem találtam ekkora hitet
   Izraelben.” Amikor a küldöttek hazaértek, a beteg szolgát egészségesnek
   találták.

   Az evangéliumokban sokszor találkozunk azzal, hogy egy-egy csoda azután
   történik, hogy valaki kifejezi hitét Jézusban. Ebben az értelemben a
   hit mintegy a csoda előzetes feltételeként értelmezendő, azaz a hit
   szüli a csodát. Erre példa a kafarnaumi százados esete is, aki hisz
   abban, hogy Jézus meg tudja gyógyítani beteg szolgáját. Hitének jutalma
   az lesz, hogy a gyógyulás valóban bekövetkezik. De nem csak arról
   beszélhetünk a csodás gyógyulások kapcsán, hogy a hit következménye a
   csoda, hanem a fordítottjáról is, azaz a csoda hitet ébreszt. Sokan
   látják ugyanis Jézus gyógyításait, s megérzik az ő természetfeletti
   erejét. Ez hitet ébreszt az emberekben. Vajon van-e olyan erős a mi
   hitünk, hogy Jézus velünk is csodát tudjon tenni? És vajon Isten
   szeretetének csodáit szemlélve felébred-e bennem a hit?

   Atyánk! Itt vagyok szolgáltadra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban azáltal, hogy Jézust adod
   nekem, rajtam keresztül másoknak és az egész világnak. Imádkozzunk
   egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk azzal a
   szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt.