[Evangelium] 2011-09-10

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 10., Szo, 01:00:02 CEST

   2011. szeptember 10. - Szombat

   Egy alkalommal Jézus így szólt tanítványaihoz: Nincs jó fa, amely rossz
   gyümölcsöt terem, és nincs rossz fa, amely jó gyümölcsöt hoz. Minden
   fát gyümölcséről lehet megismerni. Nem szednek a tövisbokorról fügét,
   sem a tüskebokorról nem szüretelnek szőlőt. A jó ember szívének jó
   kincséből jót hoz elő, a rossz ember pedig a rosszból rosszat hoz elő.
   Hiszen a szív bőségéből szól a száj! Miért mondjátok nekem: „Uram,
   Uram!” – ha nem teszitek, amit mondok?
   Megmondom nektek, kihez hasonlít az, aki hozzám jön, hallgatja
   tanításomat, és tettekre is váltja: hasonlít ahhoz a házépítő emberhez,
   aki mélyre ásott, és az alapot sziklára rakta. Jött az árvíz, rázúdult
   a házra, de nem tudta azt összedönteni, mert jó alapra épült. Aki
   viszont hallgatja tanításomat, de tettekre nem váltja, hasonlít ahhoz
   az emberhez, aki házát alap nélkül építette a puszta földre. Amikor
   rázúdult az árvíz, háza azonnal összedőlt, és nagy romhalmaz lett
   belőle.

   Jézus nem csak a tanítványainak beszél a mai evangéliumban, hanem
   kifejezetten megszólítja leendő követőit, bennünket is. Nem elég Jézus
   szavait hallgatnunk, de az sem, ha Urunknak nevezzük őt, mert ostobák
   vagyunk, ha csak a fülünknek szól a szava. Tanítását meg kell
   valósítanunk életünkben. Ha a szívünkhöz szól tanítása és a mindennapi
   jócselekedetek gyakorlására ösztönöz bennünket, akkor bölcsek vagyunk.
   De a várépítés hasonlata azt is eszünkbe juttatja, hogy Krisztus
   követésünket és vallásosságunkat nem tekinthetjük földi életünkben
   befejezettnek, hanem szüntelenül építkeznünk, fejlődnünk, növekednünk
   kell. Építsünk Krisztusra, fejlődjünk lélekben Őbenne és Ő növekedjék
   bennünk!

   Atyánk! Itt vagyok szolgáltadra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban azáltal, hogy Jézust adod
   nekem, rajtam keresztül másoknak és az egész világnak. Imádkozzunk
   egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk azzal a
   szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt.