[Evangelium] 2011-10-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Okt. 18., K, 01:00:02 CEST

   2011. október 18. – Kedd, Szent Lukács evangélista

   Az  apostolok   kiválasztása  után   Jézus  kiválasztott   más   hetvenkét
   tanítványt, és  elküldte  őket kettesével  maga  előtt minden  városba  és
   helységbe, ahová menni  szándékozott. Így szólt  hozzájuk: „Az  aratnivaló
   sok, de a munkás  kevés. Kérjétek hát az  aratás Urát, küldjön  munkásokat
   aratásába. Menjetek!  Úgy küldelek  titeket,  mint bárányokat  a  farkasok
   közé. Ne vigyetek magatokkal se erszényt, se tarisznyát, se sarut. Az úton
   senkit se köszöntsetek. Ha betértek  egy házba, először is ezt  mondjátok:
   Békesség e háznak! Ha békesség fia lakik ott, rászáll a ti békességtek, ha
   nem, visszaszáll rátok. Maradjatok ugyanabban a házban, és azt egyétek  és
   igyátok, amijük van. Mert méltó a munkás a maga bérére. Ne járjatok házról
   házra. Ha egy városba érkeztek, és szívesen látnak titeket, egyétek,  amit
   elétek adnak. Gyógyítsátok meg ott a betegeket, és hirdessétek: Elérkezett
   hozzátok az Isten országa!”

   A mai napon ünnepelt Szent Lukács evangéliumának jellegzetessége,  ahogyan
   bemutatja az irgalmas Istent. Bár a vallási vezetők elutasítják Jézust, ez
   a visszautasítás  nem zárja  el Isten  irgalmát, amely  minden ember  felé
   kiárad.  Az  Atya  újra  és  újra  felkínálja  az  embereknek  a  megtérés
   lehetőségét, akik  bűnbánatot  tartva  fogadják el  ezen  újabb  és  újabb
   kegyelmi ajándékot.  Lukács  úgy mutatja  be  Jézust, akinek  küldetése  a
   bűnösökhöz  szól.  Azok   járnak  helyes  úton,   akik  felismerik   benne
   megváltójukat.
   Az  evangéliumot  olvasva  mi  is  naponként  találkozunk  Jézussal,   aki
   számunkra is a  megtérés örömhírét hirdeti.  Szavait hallgatva bennünk  is
   felébred a felismerés,  hogy Atyánk közelében  a legjobb helyünk.  Bűneink
   ugyan mindig  eltávolítanak  minket  Istentől, de  ő  ennek  ellenére  sem
   tagadja meg irgalmát senkitől.  A kiengesztelődés nagyszerű lehetősége,  a
   szentgyónás, számunkra is út, amely visszavezet a megbocsátó Istenhez.

   Istenem, Uram! Sokat vétkeztem,  és megérdemeltem igazságos  büntetésedet.
   Légy kegyelmes nekem, bűnösnek! Isten, Fiad értem halt meg a kereszten,  s
   én hálátlansággal  fizettem  szeretetedért. Teljes  szívemből  bánom  ezt.
   Jóságos  mennyei  Atyám,  Te  végtelenül  jó  vagy,  én  pedig  vétkeimmel
   megszomorítottalak  és   megharagítottalak.  Bánom   egész  lelkemből   és
   megfogadom, hogy megjavulok és többé nem vétkezem. Segíts kegyelmeddel!

   Kedves barátaim!
   A  Szentírás  vasárnapján  indult   az  evangelium365  mobil   alkalmazás.
   Mostantól a napi  evangélium már  nem csak  e-mailben, hanem  mobiltelefon
   készüléken is elérhető.
   Android rendszerű  telefonok tulajdonosai  az Android  Market-ben,  iPhone
   készülékkel  rendelkezők   pedig  az   App  Store-ban   találják  meg   az
   evangélium365 alkalmazást.
   Nagy öröm számomra és szimbolikus jelentősége is van, hogy az első magyar,
   katolikus mobil alkalmazás az Evangéliumot nyújtja az embereknek és az  Új
   evangelizációhoz kapcsolódik.
   István atya