[Evangelium] 2011-10-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Okt. 17., H, 01:00:01 CEST

   2011. október 17. - Hétfő

   Abban az időben,  amikor Jézus tanított,  valaki megszólalt a  sokaságból:
   „Mester, szólj testvéremnek,  hogy ossza  meg velem az  örökséget!” Ő  így
   válaszolt neki: „Ember, ki hatalmazott fel engem, hogy bírátok legyek,  és
   elosszam  örökségteket?”  Majd  a   tömeghez  fordult:  „Vigyázzatok,   és
   őrizkedjetek minden kapzsiságtól, mert nem a vagyonban való  bővelkedéstől
   függ az ember élete”.
   Példabeszédet is  mondott nekik:  „Egy gazdag  embernek a  földje  bőséges
   termést hozott, így okoskodott magában: Mit tegyek? Nincs hová gyűjtenem a
   termésemet. Tudom  már,  mit  teszek: lebontom  csűreimet  és  nagyobbakat
   építek, oda  gyűjtöm  majd a  termést  és minden  vagyonomat.  Aztán  majd
   elégedetten mondom magamnak:  Ember, van elég  vagyonod, eltart sok  évig.
   Pihenj, egyél, igyál, és  élvezd az életet! Ám  az Isten így szólt  hozzá:
   Esztelen, még az éjjel számon kérik tőled lelkedet. Kié lesz mindaz,  amit
   szereztél? Így jár az, aki  kincset gyűjt magának, ahelyett hogy  Istenben
   gazdagodnék!”

   A pénz utáni mohóság, a vagyon utáni vágyakozás, a kapzsiság azért  számít
   bűnnek, mert ellenkezik a felebaráti szeretet törvényével és elfordítja az
   ember szívét Istentől. Mégis, mindezzel  mit sem törődve, egyesek a  földi
   gazdagságban bizakodnak és  minden igyekezetükkel gazdagodni  szeretnének.
   Szívüket elzárják a nagylelkű Isten és a szükséget szenvedő emberek  elől.
   Az evangéliumban  olvasott példabeszéd  rávilágít a  kapzsiság  lényegére:
   egyrészt a minél  nagyobb megszerzésének vágyára,  másrészt az ahhoz  való
   ragaszkodásra. Aki ily módon  a földi kincsekhez  köti magát, elfelejti  a
   legfőbb emberi  célt, az  üdvösséget. Jézus  a vagyonban  való  bővelkedés
   helyett más utat, a lelkiekben való gazdagodás ajánlja tanítványainak.

   Uram, eljöttem házadba; hogy meghalljam, mit mondasz nekem Te,  Atyaisten,
   Teremtőm, s Te, Úr Jézus,  Megváltóm, Te, jóságos Szentlélek,  Vigasztalóm
   életben  és  halálban.   Nyisd  meg  szívemet   Szentlelked  által   Jézus
   Krisztusért, hogy szavaidból megtanulhassam megbánni bűneimet, életben  és
   halálban hinni Jézus Krisztusban, s  minden nap jobbá lenni szent  életben
   és életmódban. Halld meg és hallgasd meg, Istenem, Jézus Krisztus által.