[Evangelium] 2011-05-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Május. 12., Cs, 01:00:03 CEST

   2011. május 12. – Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon Jézus így szólt a sokasághoz: „Senki sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom
   őt az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten
   tanítványai lesznek.” Mindaz, aki hallgat az Atyára, és tanul tőle,
   hozzám jön. Nem mintha az Atyát látta volna valaki. Csak aki Istentől
   való, az látta az Atyát. Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz
   bennem, annak örök élete van. Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok
   mannát ettek a pusztában, és mégis meghaltak. Itt a mennyből
   alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle, meg ne haljon. Én vagyok a
   mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A
   kenyér, amelyet adni fogok, az én testem a világ életéért.”

   A kenyérszaporításkor Jézus földi kenyeret adott az embereknek, amely a
   test tápláléka. Ezt követően pedig a mennyei kenyérről beszél, amely
   lelki táplálék az emberek számára. A hallgatóság elcsodálkozott, amikor
   Jézus kijelentette, hogy ő az örök élet kenyere és teste valóban
   táplálék, hiszen ekkor még nem tudhattak az eucharisztia csodájáról. Az
   Úrnak a mai evangéliumban mondott szavai nagycsütörtökön valósultak meg
   első alkalommal. Azóta az általa mondottakat és tetteket megismételve
   minden szentmisével valóságosan megjelenik Krisztus az átváltoztatott
   kenyérben és a borban.
   Az oltáriszentséggel kapcsolatban kettős feladatunk van. Egyrészt
   hinnünk kell, hogy az Eucharisztia valóban Krisztus teste, másrészt
   táplálkoznunk kell ezzel a kenyérrel, amely az örök élet tápláléka
   számunkra. Ebből a kenyérből él és táplálkozik az Egyház, s minden
   hívő, aki az Egyházhoz tartozik.

   Uram Jézus, taníts meg arra, hogy nagylelkű legyek,
   És úgy szolgáljalak, amint megérdemled:
   Hogy adjak számolgatás nélkül,
   Hogy harcoljak nem gondolva arra,
   Hogy sebeket kaphatok,
   Hogy dolgozzam pihenés nélkül,
   Egészen odaadva magam a Te szolgálatodra,
   Nem várva más jutalmat, mint azt,
   Hogy tudom: a Te szent akaratodat teljesítem. Ámen.