[Evangelium] 2011-07-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Júl. 23., Szo, 01:00:02 CEST

   2011. július 23. – Szombat, Szent Brigitta, Európa társvédőszentje

   Abban az időben Jézus ezt mondta tanítványainak: Én vagyok az igazi
   szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz
   gyümölcsöt bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen. Ti már tiszták vagytok a
   tanítás által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is
   bennetek maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától,
   ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok
   a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, és én őbenne, az bő
   termést hoz. Mert nélkülem semmit sem tehettek. Aki nem marad bennem,
   azt kivetik, mint a szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik
   és elégetik. Ha bennem maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor
   bármit akartok, kérjétek, és megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám,
   hogy bő termést hoztok, és tanítványaim lesztek.

   Jézus azt mondja a mai evangéliumban, hogy ő az igazi szőlőtő. Mit
   jelent ebben az állításban az „igazi” jelző? Miért hangsúlyozza ezt
   Jézus. Ennek megértéséhez tudnunk kell, hogy az ószövetségi írásokban
   gyakran szerepel az a hasonlat, amely szerint a választott nép az Isten
   szőlőskertje. A nép az Isten tulajdona, ahogyan a szőlőskert is
   gazdájáé. A szőlőskert hasonlat tehát a nép és Istene közötti
   szövetséget jelképezi.
   Jézus átveszi és önmagára alkalmazza ezt a jól ismert hasonlatot.
   Azzal, hogy igazinak nevezi magát, azt állítja, hogy a régi szövetség
   helyébe újat hoz. Isten új választott népéhez azok tartoznak, akik
   Jézushoz kapcsolódnak, miként a szőlővesszők a szőlőtőhöz.

   Uram, ha meggyőződéssel vallom, hogy szegény vagyok, de egy őszinte
   pillanatban észreveszem, hogy büszkeségem és irigységem gazdagon
   burjánzik, szabadíts meg önmagamtól!
   Uram ha véletlenül összekeverem a mennyek országát e világ
   birodalmaival, add, hogy benned boldogságot találjak, és csak benned
   bízzak!
   Boldog Kalkuttai Teréz