[Evangelium] 2011-08-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Aug. 18., Cs, 01:00:02 CEST

   2011. augusztus 18. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus ismét példabeszédekben szólt a főpapokhoz és a
   nép véneihez: A mennyek országa olyan, mint amikor egy király menyegzőt
   rendezett a fiának. Elküldte szolgáit, hogy szóljanak a meghívottaknak,
   jöjjenek a menyegzőre. Ők azonban nem akartak jönni. Erre más szolgákat
   küldött: „Mondjátok meg a meghívottaknak: Íme, a lakomát elkészítettem.
   Ökreim és hizlalt állataim leöltem. Minden készen áll, jöjjetek a
   menyegzőre!” De azok mindezzel mit sem törődve szétszéledtek: az egyik
   a földjére ment, a másik az üzlete után nézett. A többiek pedig a
   szolgáknak estek: összeverték, sőt meg is ölték őket. A király nagy
   haragra lobbant. Elküldte seregeit, és felkoncoltatta a gyilkosokat,
   városukat pedig felégette. Azután így szólt a szolgákhoz: „A menyegző
   kész, de a meghívottak nem voltak rá méltók. Menjetek hát ki az
   útkereszteződésekre, és akit csak találtok, hívjátok el a menyegzőre!”
   A szolgák kimentek az utakra és összeszedtek mindenkit, akit csak
   találtak, gonoszokat és jókat egyaránt. A lakodalmas ház megtelt
   vendégekkel.
   Amikor a király bejött, hogy megszemlélje a vendégeket, meglátott
   köztük egy embert, aki nem volt menyegzős ruhába öltözve.
   Megszólította: „Barátom, hogy jöhettél be ide, ha nincs menyegzős
   ruhád?” De az csak hallgatott. Erre a király megparancsolta a
   szolgáknak: „Kezét-lábát kötözzétek meg, és dobjátok ki a külső
   sötétségre! Ott sírás lesz és fogcsikorgatás!” Sokan vannak a
   meghívottak, de kevesen a választottak!

   A lakomáról szóló példabeszédben olyan emberekkel találkozunk, akik
   valamilyen módon visszautasítják az Isten által felkínált üdvösséget.
   Istennek nem kötelessége, hogy bárkit is megjutalmazzon az üdvösséggel.
   Senkinek sincs joga ahhoz, hogy kikövetelje tőle a mennyek országába
   való bejutást. Ö mégis, nagylelkűségének és jóságának köszönhetően
   meghív minket, hogy vele éljünk, de nem kényszerít senkit. Sok
   meghívott viszont könnyelműen elszalasztja a lehetőséget azáltal, hogy
   evilági teendőire hivatkozva távol marad. Aki csak vasárnap tud
   betonozni és nyaralót építeni, az csak a vasárnapi mise idején és
   helyett tud majd ott füvet nyírni. Önmaga butaságáért senki ne
   hibáztassa Istent!

   Miasszonyunk, Istennek szent Anyja, minden asszonyok között első, aki
   fogadalommal az Úrnak szentelted szüzességedet, kérlek téged, nyerd meg
   nekem szent Fiadtól azt a kegyelmet, hogy a mai naptól kezdve ő legyen
   lelkem jegyese.
   Megígérem neked és neki, hogy soha nem lesz más jegyesem, mint ő, és
   mindent megteszek, ami tőlem függ, hogy tisztán és folt nélkül őrizzem
   meg magam, egyedül neki, napjaim során életem alkonyáig.
   Sziénai Szent Katalin