[Evangelium] 2010-06-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jún. 29., K, 01:00:00 CEST

   2010. június 29. - Kedd, Szent Péter és Szent Pál apostolok

   Abban az időben, amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: "Kinek tartják az emberek az Emberfiát?"
   Ezt válaszolták: "Van, aki Keresztelő  Jánosnak, van, aki Illésnek,  mások
   Jeremiásnak vagy valamelyik prófétának." Ő  tovább kérdezte őket: "Hát  ti
   kinek tartotok engem?" Simon Péter válaszolt: "Te vagy a Krisztus, az  élő
   Isten Fia."
   Erre Jézus azt mondta neki: "Boldog vagy, Simon Jónás fia, mert nem a test
   és a vér  nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az  én mennyei Atyám.  Ezért
   mondom neked, hogy te Péter vagy, és én erre a sziklára építem Egyházamat,
   s a pokol kapui  nem vesznek erőt rajta.  Neked adom a mennyek  országának
   kulcsait: Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is."

   Szent Péter apostol életének egyik legjelentősebb eseményéről  olvashatunk
   a mai evangéliumban. Jézus kérdésére a többiek nevében is válaszolva Péter
   tesz hitvallást arról, hogy mesterüket Isten Fiának tartják. E  hitvallást
   követően az  apostol  Jézustól  új  nevet, s  ezzel  új  megbízatást  kap,
   tudniillik   a   krisztusi   közösség   vezetését.   Péter   hitvallásával
   kapcsolatban   Máté   evangélista   fontosnak   tartja   rögzíteni   Jézus
   kijelentését,  amely   szerint   e   vallomás  nem   az   apostol   emberi
   gondolkozásából született, hanem isteni sugallatra, kinyilatkoztatásra. Az
   isteni kegyelem  működése  nem  csupán itt,  hanem  Péter  egész  életében
   felfedezhető.  Emberi   képességeink   segítségével   nagyszerű   dolgokat
   tehetünk, de  Isten kegyelme  még ezeknél  is nagyobb  küldetések  sikerét
   hozza.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Aranysugárral és vérpiros rózsával
   feldíszítetted földünket, Fényszülte Fény,
   e szent napon, mert vértanúkra lelt az ég,
   s a vétkes is most bűnbocsánatot talál.

   Mennynek kulcsára, föld tanítómestere,
   világ bírái, mindenség fáklyái ők;
   kereszten ez, a másik kard által dicső,
   s az égi karban vannak már babérosan.

   Ó, boldog Róma, két ily drága vértanú
   ruházta rád saját királyi bíborát;
   nem hírneved, az ő kiváló érdemük
   tesz téged minden földi híresség elé.

   Két szent Olajfa hűségnek közös tövén,
   kérjétek Istent, hogy legyen szilárd hitünk,
   erős reményünk, és a kettős szeretet
   forrását lelve éljünk a halál után!

   A Háromságnak örök dicsőség legyen,
   és tisztelet és ujjongás és hatalom
   az Egységben, ki mindenen uralkodik
   az öröklétnek minden századain át. Ámen.

   Kedves Barátaim!
   Ezúton   fejezem   ki   mindazoknak   köszönetemet,   akik    adományukkal
   hozzájárultak ahhoz, hogy  az eredetileg  tervezettnél jelentősen  nagyobb
   mértékben segítsünk  az  árvízkárosultaknak.  A  múlt  hétfőn  személyesen
   jártam Edelényben, hogy átadjam a ti nevetekben is a 100 paplan  csomagot,
   pénteken pedig újabb  300 csomagot  szállítottak el  Zalalövőről az  árvíz
   által sújtott borsodi településekre. Eddig több mint 500 csomagra érkezett
   felajánlás. Az  adakozás  még  ezen  a  héten  tart,  hogy  július  elején
   elküldhessük adományunkat a rászorulóknak.
   Minderről   részletesebben,    képes   beszámolóval    itt    olvashattok:
   http://zalalovo.plebania.hu/esemeny/100_paplan_Edelenybe
   Bizonyára mindenki  hallott  már  a tűzijátékos  kezdeményezésről.  Én  is
   kaptam legalább 40  féle névsort. Aztán  elgondolkoztam, hogy mit  segítek
   azzal, ha felírom nevemet egy névsor aljára? Én ezzel nem adok semmit.  És
   szerintem más  sem ad  ezzel  semmit, legfeljebb  az államot  akarja  arra
   kényszeríteni, hogy adjon. Nem tudom, hogy kinek a lelkiismerete  nyugszik
   meg ettől? Az enyém biztosan nem. Edelényben láttam azoknak az arcát, akik
   megkapták a  csomagokat. Ez  egy hasznos  segítség. Szerintem  lánclevelek
   tömeges küldözgetésével nem  lehet segíteni az  árvízkárosultaknak. Még  a
   legkisebb adomány is többet  ér százezer aláírásnál. De  még az is  többet
   ér, ha elmondatok értük egy imát.
   Szeretettel: István atya