[Evangelium] 2010-06-30

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jún. 30., Sze, 01:00:00 CEST

   2010. június 30. - Szerda

   Amikor Jézus  a  Genezáreti-tó keleti  partján  Gadara vidékére  ért,  két
   ördögtől megszállott ember jött vele  szemben. A sírboltokból bújtak  elő.
   Már annyira elvadultak,  hogy senki  se mert arra  járni. A  megszállottak
   kiáltozni kezdtek: "Mi közünk  hozzád, Isten Fia?  Azért jöttél ide,  hogy
   idő előtt gyötörj  minket?" Tőlük távol  nagy sertéskonda legelészett.  Az
   ördögök arra kérték  Jézust: "Ha  kiűzöl minket,  küldj a  sertéskondába."
   Erre ezt mondta  nekik: "Menjetek!" Azok  ki is mentek,  és megszállták  a
   sertéseket, mire  az egész  konda  a meredek  partról  a tóba  rohant,  és
   odaveszett. azt is, ami a  megszállottakkal történt. Akkor az egész  város
   kiment Jézus elé, és amint meglátták, kérték, hogy távozzék határukból.

   A tengeri  vihar  lecsendesítésének  természeti  csodáját  követően  Jézus
   gonosz lelkeket űz ki két emberből,  s ezzel azt bizonyítja, hogy  hatalma
   van felettük.  Érdekes,  hogy a  gonosz  lelkek azonnal  felismerik  Jézus
   kilétét, és Isten  Fiának nevezik. Természetesen  jól tudjuk, hogy  Jézust
   felismerni és nevén szólítani nem elegendő, hanem el is kell fogadni az  ő
   személyét, mint  életünk Urát.  A gonosz  szellemek, bár  ismerik  Jézust,
   nincs hozzá semmi közük, nem akarnak személyes kapcsolatba kerülnek  vele.
   Az ördögűzés történetéből  láthatjuk, hogy Jézus  küldetése az  emberekhez
   szól, azért jött, hogy megszabadítson miket a gonosz ártó befolyásától. Az
   üdvösséget és  a  szabadulást hozzá  el  számunkra, hogy  szabad  lélekkel
   követhessük  őt.  Vajon  felismerjük-e  Jézust,  amikor  a  hétköznapokban
   hozzánk jön? Vajon van-e személyes kapcsolatom vele?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Hálát adunk neked, Atyánknak,
   az életért és az ismeretért,
   amelyet nekünk, szolgáidnak
   Krisztus által kinyilatkoztattál;
   dicsőség legyen neked mindörökké!
   Ókeresztény ima

   Kedves Barátaim!
   Ezúton   fejezem   ki   mindazoknak   köszönetemet,   akik    adományukkal
   hozzájárultak ahhoz, hogy  az eredetileg  tervezettnél jelentősen  nagyobb
   mértékben segítsünk  az  árvízkárosultaknak.  A  múlt  hétfőn  személyesen
   jártam Edelényben, hogy átadjam a ti nevetekben is a 100 paplan  csomagot,
   pénteken pedig újabb  300 csomagot  szállítottak el  Zalalövőről az  árvíz
   által sújtott borsodi településekre. Eddig több mint 500 csomagra érkezett
   felajánlás. Az  adakozás  még  ezen  a  héten  tart,  hogy  július  elején
   elküldhessük adományunkat a rászorulóknak.
   Minderről   részletesebben,    képes   beszámolóval    itt    olvashattok:
   http://zalalovo.plebania.hu/esemeny/100_paplan_Edelenybe
   Bizonyára mindenki  hallott  már  a tűzijátékos  kezdeményezésről.  Én  is
   kaptam legalább 40  féle névsort. Aztán  elgondolkoztam, hogy mit  segítek
   azzal, ha felírom nevemet egy névsor aljára? Én ezzel nem adok semmit.  És
   szerintem más  sem ad  ezzel  semmit, legfeljebb  az államot  akarja  arra
   kényszeríteni, hogy adjon. Nem tudom, hogy kinek a lelkiismerete  nyugszik
   meg ettől? Az enyém biztosan nem. Edelényben láttam azoknak az arcát, akik
   megkapták a  csomagokat. Ez  egy hasznos  segítség. Szerintem  lánclevelek
   tömeges küldözgetésével nem  lehet segíteni az  árvízkárosultaknak. Még  a
   legkisebb adomány is többet  ér százezer aláírásnál. De  még az is  többet
   ér, ha elmondatok értük egy imát.
   Szeretettel: István atya