[Evangelium] 2010-07-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Júl. 20., K, 01:00:00 CEST

   2010. július 20. - Kedd

   Egy alkalommal  Jézus éppen  a népsokaságot  tanította. Eközben  anyja  és
   rokonai odaérkeztek, és  kint várakoztak rá,  mert beszélni akartak  vele.
   Valaki szólt  is Jézusnak:  "Anyád és  rokonaid kint  várnak, és  beszélni
   akarnak veled." Jézus erre így válaszolt annak, aki szólt neki: "Ki az  én
   anyám, és kik az én rokonaim?" Majd kitárta kezét tanítványai felé, és így
   szólt: "Ezek  az  én  anyám  és  rokonaim.  Aki  teljesíti  mennyei  Atyám
   akaratát, az mind testvérem, nővérem és anyám."

   Ki az én anyám, és kik az én rokonaim? - kérdezi Jézus. Tévedés lenne  azt
   gondolni, hogy, amikor  Jézus tanítványait  nevezi családtagjainak,  akkor
   ezzel megtagadja a természetes családi köteléket. Sokkal inkább arról  van
   szó, hogy Jézus egy új közösséget hoz létre, amelyhez mindazok  tartoznak,
   akik teljesítik Isten parancsait. Ehhez a krisztusi közösséghez  tartozunk
   mi is, amely közösség nagyon is családias. Jézust nem csupán  mesterünknek
   és urunknak tekinthetjük, hanem a barátunknak és a testvérünknek is, s  ez
   egészen   közvetlen   kapcsolatot   enged   meg.   Ő   nem   rejtőzik   el
   megközelíthetetlen magasságokban, hanem  emberi közelségbe ereszkedik  le,
   hogy új közösségébe hívjon minket. Szeretnék-e családtagja lenni?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Hála neked, emberek Teremtő és Megváltó Istene, aki hogy fényességedet  az
   egész világ előtt  kinyilvánítsad, nagy lakomát  rendeztél, amelyen  saját
   testedet és véredet szolgáltad  föl eledelül, s szent  asztaltársaságoddal
   minden   hívő   embert   megörvendeztettél,   üdvösségszerző    kelyheddel
   megmámorosítottál, mert  hiszen abban  benne  van a  paradicsomnak  minden
   gyönyörűsége, úgy hogy  velünk lakomáznak  a szent  angyalok is  sokszoros
   örömmel.