[Otthonunk] A legrövidebb ima

Ilona Széplaki szeplaki.ili at gmail.com
2021. Feb. 20., Szo, 10:03:42 UTC

Dr. Arbanász Zoltán: A legrövidebb ima

Egy órája sincs, hogy újból átnyálaztam a tájanatómiát, a Littmann-féle
Sebészeti műtéttant. Memorizáltam a régió képleteit, hogy mit szabad és mit
nem. Érdekesek a tájanatómia atlaszok. Az artériák pirosak, a vénák kékek,
az idegek sárgák, az inak fehérek. Ráadásul mindegyikhez egy parányi fekete
nyílvessző tart, a képlet pontos anatómiai nevével. Hát ? Persze, így
könnyű ! - s majdnem nevetek.
A valóság egészen más, az állandó szívás és törlés ellenére alig látunk a
vérmaszattól, s semmi sem emlékeztet az atlaszban látottakra. A kendők
által szabadon hagyott kis négyzet semmilyen tájékozódási pontot sem nyújt.
Egyedül az anaesthesiológus kolléga helye biztos, többnyire a beteg feji
végénél ül vagy áll.
Isten kezében vagyunk, a beteg és a személyzet egyaránt...
A bevonuláskor nem szólnak fanfárok, csak néhány készülék zümmögése jelzi,
hogy működésre kész.
Kölcsönösen köszöntjük egymást.
A beteg 75 feletti, az elképzelhető összes betegség birtokában.
Váratlanul szólal meg:
- Mielőtt elaludnék, szeretnék imádkozni! Lehet?

- Persze, csak tessék! - mondom bosszúsan.

körül a világban ! Láthatod az embereket, akik az utcán élnek.