[Otthonunk] {Spam?} Dicsőség és Hála

Aranyosmaróthy Katalin aranyosmarothy at gmail.com
2018. Dec. 9., V, 23:55:07 CET

Dicsőség és hála Istennek,  dicsőítésért és a Szentségimádásért a Bánában!
Látjátok a képen az angyalt?

Készülünk a 72 órás dicsőítésre (2019.06.13-16),
http://www.nekikk.hu/wp/72-oras-dicsoites-budapesten/

hogy megtörténhessen az, ami Ninivében:

Jónás  72 órát töltött a hal gyomrában,megbánta, hogy ellenszegült.
Elindult Ninivébe, hírdette, Isten Igéjét

*és egy egész város megtért és bűnbánatot tartott*!

1Az Úr szózatot intézett Jónáshoz, Amáti fiához, mondván:
Jónás menekülése: 1,3-16 2»Kelj fel, menj Ninivébe, a nagy városba, és
hirdesd benne, hogy gonoszsága felhatolt elém.«
3Felkelt erre Jónás, de azért, hogy Tarzisba meneküljön az Úr színe elől,
és lement Joppéba. Ott talált is egy Tarzisba induló hajót, megfizette az
útiköltséget, és beszállt, hogy Tarzisba menjen velük az Úr színe elől. 4De
az Úr nagy szelet bocsátott a tengerre, és nagy vihar támadt a tengeren,
úgyhogy a hajót az a veszedelem fenyegette, hogy összetörik. 5Megrémültek
erre a hajósok, és mindenki a saját istenéhez kiáltott, és a tengerbe
vetették a hajón levő tárgyakat, hogy könnyítsenek velük rajta. Ezalatt
Jónás, aki a hajó aljába ment le, mélyen aludt. 6A hajóskapitány ekkor
odament hozzá, és azt mondta neki: »Miért alszol olyan mélyen? Kelj fel,
hívd segítségül Istenedet! Hátha gondol ránk az az Isten, és nem veszünk
el!« 7Majd így szóltak egymáshoz: »Gyertek, vessünk sorsot, hadd tudjuk
meg, ki miatt ért minket ez a veszedelem!« Sorsot vetettek tehát, és a sors
Jónásra esett. 8Erre azt mondták neki: »Mondd el nekünk, miért jött ránk ez
a veszedelem? Mi a foglalkozásod, melyik a hazád, hová mégy, és milyen
nemzetből való vagy?« 9Ő azt felelte nekik: »Héber vagyok én, és az Urat,
az ég Istenét félem, aki a tengert és a szárazföldet alkotta.« 10Igen
megrémültek erre azok az emberek, és azt mondták neki: »Miért cselekedted
ezt?« Megtudták ugyanis a férfiak, hogy az Úr színe elől menekült, mivel
elmondta nekik. 11Majd azt mondták neki: »Mit csináljunk veled, hogy
megszűnjék a tenger háborgása ellenünk?« A tenger ugyanis egyre jobban
háborgott. 12Erre ő azt mondta nekik: »Fogjatok meg engem és dobjatok a
tengerbe, és megszűnik a tenger háborgása ellenetek, mert tudom, hogy
miattam jött rátok ez a nagy vihar.« 13Erre a férfiak eveztek, hogy a
szárazra visszajussanak, de nem sikerült nekik, mert a tenger egyre jobban
háborgott ellenük. 14Erre az Úrhoz kiáltottak és mondták: »Kérünk, Urunk,
ne vesszünk el ez ember élete miatt, és ne háríts ránk ártatlan vért, mert
te, Urunk, úgy cselekedtél, amint akartad!« 15Azzal megfogták Jónást és a
tengerbe dobták, és megszűnt a tenger háborgása.

2 1Erre az Úr egy nagy halat rendelt oda, hogy elnyelje Jónást; és Jónás a
hal gyomrában volt három nap és három éjjel. 2Imádkozott ekkor Jónás az
Úrhoz, Istenéhez a hal gyomrából, 3s így szólt:
»Szorongatásomból az Úrhoz kiáltottam,
és ő meghallgatott engem;
az alvilág gyomrából kiáltottam,
és Te meghallgattad szavamat. 4Belevetettél a mélységbe, a tenger közepébe,
és az ár körülvett engem.
Valamennyi örvényed és hullámod
összecsapott felettem. 5Azt mondtam: ‘Elvetettél szemed elől!
Bárcsak látnám ismét szent templomodat!’ 6Körülvettek engem a vizek egészen
a torkomig,
bekerített engem a mélység.
Fejemet elborította a hínár, 7lesüllyedtem a hegyek alapjáig.
Örökre összecsukódtak felettem a föld zárai,
de te kihúztad a gödörből életemet, Uram, én Istenem! 8Mikor gyötrődött
bennem a lélek, az Úrra gondoltam,
és imádságom eljutott hozzád, szent templomodba. 9Akik a hiábavaló
semmiségekhez, bálványokhoz ragaszkodnak,
elveszítik boldogságukat. 10Én azonban hangos hálaadással áldozom majd
neked,
és megadom, amit fogadtam;
az Úrtól jön a szabadulás.«
Jónás Ninivében: 3,1-10 11Ekkor az Úr parancsára a hal kihányta Jónást a
szárazra.

3 1Ekkor ismét szólt az Úr Jónáshoz, s ezt nondta: 2»Kelj fel, menj
Ninivébe, a nagy városba, és hirdesd ott a szózatot, amelyet majd mondok
neked.« 3Felkelt erre Jónás és elment Ninivébe az Úr szava szerint.
Ninive háromnapi járóföldre terjedő nagy városa volt Istennek. 4Alighogy
bement Jónás a városba, egynapi járásnyira, nagy hangon hirdette: »Még
negyven nap, és Ninive elpusztul!« 5Ninive lakói hittek Istenben és böjtöt
hirdettek, és nagyjaik, kicsinyeik egyaránt szőrruhát öltöttek. 6És amikor
a beszéd Ninive királyához eljutott, ő felkelt trónjáról, letette
palástját, szőrruhába öltözött és hamuba ült. 7És közhírré tétette és
megparancsolta Ninivében: »A királynak és főembereinek rendeletére! Se
ember, se állat, se marha, se juh ne egyék és ne legeljen, és vizet se
igyék! 8Öltsön szőrruhát ember és állat, és kiáltson nagy szóval az Úrhoz,
és térjen meg mindenki gonosz útjáról és az istentelenségből, ami kezéhez
tapad. 9Ki tudja, hátha visszafordul és megbocsát az Úr, és lelohad
haragjának tüze, és nem veszünk el?«
Isten irgalmassága: 4,1-11 10Mikor látta Isten az ő cselekedeteiket, hogy
megtértek gonosz útjukról, megbánta Isten a rosszat, amelyről azt mondta,
hogy rájuk hozza, és nem hozta rájuk.
1Nagy szomorúság vett erőt erre Jónáson; haragra gerjedt, 2és könyörgött az
Úrhoz és mondta: »Kérlek, Uram, vajon nem erre gondoltam-e akkor, amikor
még otthon voltam? Ezért menekültem sietve Tarzisba, mert tudtam, hogy
kegyes és irgalmas Isten vagy, türelmes és nagyirgalmú, aki megbánod a
rosszat. 3Így hát, Uram, kérlek, vedd el az életemet tőlem, mert jobb nekem
a halál, mint az élet.« 4Mondta erre az Úr: »Azt hiszed-e, hogy jogos a te
haragod?« 5Jónás aztán kiment a városból, és a várostól keletre
letelepedett, és ott hajlékot készített magának, és leült alatta az
árnyékban, hogy lássa, mi történik a várossal. 6Erre az Úr Isten repkényt
növesztett, és az Jónás feje fölé kúszott, hogy beárnyékolja fejét és
megvédelmezze, mert elbágyadt. Jónás nagyon megörvendett a repkénynek. 7Másnap
hajnalhasadtával az Úr egy férget rendelt oda, és az megszúrta a repkényt,
úgyhogy az elszáradt. 8Mikor aztán felkelt a nap, az Úr forró, égető szelet
rendelt oda, a nap pedig rátűzött Jónás fejére. Olyan rosszul lett, hogy a
halált kívánta magának, mondván: »Jobb nekem meghalnom, mint élnem!« 9Mondta
ekkor az Úr Jónásnak: »Azt hiszed-e, hogy jogos a haragod a repkény miatt?«
repkény miatt, pedig nem dolgoztál érte, nem nevelted; egy éjszaka támadt s
egy éjszaka elpusztult; 11és én ne irgalmazzak Ninivének, a nagy városnak,
amelyben több mint százhúszezer ember van, aki nem tud különbséget tenni
jobb és balkeze között, és számos állat?«
-
Aranyosmaróthy Katalin
Tel:06 70 4150505
Imádság Háza Szolgáló Imaközösség
<https://www.facebook.com/P%C3%A9celi-Im%C3%A1ds%C3%A1g-H%C3%A1za-szolg%C3%A1l%C3%B3-imak%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g-1880220712220212/?jazoest=265100119537184115847045119801211111215011348908375121120844977981141141165288666911610877115684810770807712110358651001229788114110541191181221221037612199711227398901178412010810368715745498011782786611090102836710278685381>
aranyosmarothy at gmail.com